Hp compaq d530 sff bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnievos1

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
42
Hallo,

Ik heb een hp compaq d530 sff met windows 7 en wil de bios updaten maar kan weinig vinden er over.
Heb al op de website gekeken maar vind er weinig over.

Groeten Ronnie Vos
 
Hoi,

Wat is de reden voor en update want kan ook goed mis gaan is het het alleen voor te updaten dan zou ik het niet doen als er al een update is.
 
Nee hij geeft een melding tijdens opstarten en de pc valt zomaar uit na een poos
 
Hoi,

Als hij zomaar uit valt zou ik zeker geen bios update doen wat denk je als hij uitvalt tijdens de update en ik denk dat je het ook niet daar moet zoeken.
Kan je ook de melding weergeven hier en na een poos uitvallen kan ook temp zijn al eens de temp gecontroleerd?
 
Hoe oud is de backup batterij? Ik heb er zelf jaren plezier aan zo een hp gehad. Bios was verkrijgbaar via de hp site. Ze maakten destijds een gebruikers bios en een bedrijfs bios en het werd afgeraden de ene naar de ander te flashen.
 
Zomaar uitvallen heeft weinig met de bios te maken of met de bios batterij en zoals al eerder aangehaald, dan zeker geen bios update doen.

PC stofvrij aan de binnenzijde m.n. koelblokken en ventilatoren?
 
Dit is de melding wat hij aangeeft als je de pc aanzet missing invalid processor microcode update hp

de temperaturen zijn cpu 29c local 35c remote 2 53c hdd 17c.

De pc is stofvrij.
 
Er is niks gebeurd kreeg deze pc zo binnen en moest hem nakijken voor iemand.
 
Veel info geven kan helpen, moet het er nu uitwringen.

Begin met een bios reset en stel erna de bios opnieuw in en als die persoon een andere cpu erin heeft gezet zou je eerst met de oude een bios update kunnen doen als hij dan niet uitvalt.

Alleen heeft denkelijk dat uitvallen heeft een andere oorzaak.

Codes en de naam van het bestand wat het veroorzaakt zou handig zijn, indien een reboot, via F8 dat uitzetten en dan hou je een bsod met die foutcode in beeld.
 
Ok, ik heb zelf een paar jaar geleden een pak van die afgeschreven dingen gekregen & er de bios van bijgewerkt, & ze doen het bijna allemaal nog, & ik heb er zelf ook nog een in gebruik.

Even voor je gezocht, de bios in die van mij is 786B2v.2.44 in een d530 SFF DG752A:

http://h20565.www2.hp.com/portal/si...i/swdDetails/?lang=en&cc=US&swItem=ir_63412_1

Goed geformatteerde diskette gebruiken, liefst een Windows 98SE Opstartdiskette.
Na het flashen, als dat uberhaupt lukt, computer helemaal UIT zetten d.m.v. de aan/uit-knop, 5 Sec. wachten, na het aanzetten meteen met F10 naar Setup, Standaardinstellingen (Default) instellen en sluit af, opnieuw starten & dan bios naar wens instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan