hp compaq dc7600 onboard grafische kaart uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjony

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
ik heb een pci e video kaart gekocht maar weet niet hoe ik de onboard grafische kaart moet verwijderen,als ik bij Configuratiescherm> hardware> Systeem> Apperaatbeheer> Beeldschermadapters De driver verwijder en zonder dat ik er een nieuwe video kaart in de pci slot heb gedaan instaleert hij de onboard video driver weer opnieuw.

Als ik op F10 druk kom ik in de bios maar weet niet waar ik de onboard video kaart kan uitzetten,als ik in de bios naar Geavanceerd> PCI-apparatuur>
kan ik wel intel VGA-Contoller uitschakelen kiezen, deze staat standaard op IRQ 10

ik heb de volgende opties in bios: Bestanden / Opslaggebiet / Beveiliging / Voeding / Geavanceerd

ik weet niet hoe ik dus de video kaart onbaord moet uitzetten en de drivers van de nieuwe videokaart moet installeren :confused:

ik vind net in de bios Busopties hier kan ik dus kiezen

PCI SERR# generatie >ingeshakeld
PCI VGA-Paletsnooping > Uitgeschakeld

wat moet ik aan passen in de Busoptie ?

ik vond zelf dit :
PCI VGA Palette Snooping
Sets the VGA palette snooping bit in PCI configuration space. Needed only when more than one graphics controller is installed.
Enable or Disable

ik heb dat hier van daan http://h20565.www2.hp.com/portal/si...ac.admitted=1390384757293.876444892.492883150

dus moet ik PCI VGA-paletsnooping > Inchakelen en dan word de video kaart die ik wil installeren wel herkent ?

ik heb dus PCI VGA-paletsnooping > Inschakelen en de video kaart installeert (zondedriver) nu heb ik alleen maar een zwarte scherm zo wel op de onbaord en op de pci video kaart ?

Als ik de agp video kaart in de agp slot steek word de onbaord video kaart niet meer herkend waar door de scherm op zwart blijft?

Laatst bewerkt:
Doe je videokaart in het moederbord, sluit zonodig een voedingkabel er op aan als dat moet bij diegene van jou. sluit je beeldscherm op je videokaart aan. Hij zou nu moeten werken. Hij werkt ook zonder dat je eerst drivers installeerd.

ik heb een Redeon HD 3650 512M DDR2 AGP Dual DVI-i/TVO video kaart,deze heeft geen voeding aansluiting,ik probeer nu de drivers van de video kaart te installeren (amd catalyst 13-11betav9.5) zonder dat ik de video kaart er in heb zitten en dan, maar dit word gelijk afgebroken om dat de video kaart er niet in zit

zo dra ik de video kaart in de slot heb gedaan en start de pc op krijg ik Zwart beeld met de vga ingang van de moederbord ? ook als ik hem DVI verloop stekker de losse video kaart dus steek van dvi D naar vga heb ik geen Beeld ?

ik heb een lowprofile kaart en heb er geen vga steker bij, van daar dat ik een verloop steker gebruik van DVI-D naar VGA

Laatst bewerkt:
Daarom moet je je beeldscherm op je videokaart aansluiten. Als je een videokaart op je moederbord aansluit schakeld het moederbord zijn eigen vga en dvi enzo uit.

ik heb de pc uitgezet en dus op de vga op de video ingang van de video kaart aan gesloten op de dvi-D naar vga verloop stekker maar de beeld blijft op zwart als ik de pc aan zet

Deze info vont ik zelf
http://h20566.www2.hp.com/portal/si...x.portlet.endCacheTok=com.vignette.cachetoken

Hoe moeten de bios instellingen staan?
PCI SERR# generatie >ingeshakeld
PCI VGA-Paletsnooping > Uitgeschakeld

wat moet ik aan passen in de Busoptie ?

Laatst bewerkt:
Ga naar het bios en zoek uitsltuiend een zin / woorden in de linkerkolom die als volgt gaan :

on-board VGA

Daar staat vervolgens rechts naast "enabled'

Zet dit op 'disabled'.

Sluit het bios af met een druk op F10 en kies voor Y(es).

Meer doe je niet in het bios.
De machine zal nu niet meer willen opstarten. Druk 'm uit door de aan -en uitknop een seconde of 5 ingedrukt te houden.

Nu de machine, openmaken en de losse videokaart erin doen. (Pas op voor statische elektriciteit!) Nu zet je de machine aan.
In principe worden (standaard) drivers voor de kaart geïnstalleerd.
Installeer eventueel los met de kaart meegeleverde drivers vanaf CD en kijk daanra of je ze kunt updaten middels:
óf microsoft update, óf
bij de fabrikant van de kaart.

Laatst bewerkt:
in de bios naar Geavanceerd> PCI-apparatuur>
kan ik wel intel VGA-Contoller uitschakelen kiezen, deze staat standaard op IRQ 10

on-board VGA kom ik niet tegen in de ze HP computer ?

Het is mij gelukt door dat ik een XFX Lowprofile kit heb gekocht hier zat een vga kabel bij die ik op mijn video kaart kon aan sluiten de dvi-D 24-1 pin naar avg werkt helemaal niet!!

zo als je aan geeft start hij via normaal vga van de video kaart en kun je de driver installeren van de video kaart

Bedankt voor je hulp de oplossing was dus een vga steker koppelen aan mijn video kaart

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan