HP/Compaq nx 7300 reageert op niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

123pc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2010
Hallo,
Ik heb een HP/Compag nx7300. Deze 'start niet door' na het aan zetten.

Als ik de start (power) knop indruk, begint het power lampje te branden, de fan draait, de cd-speler start op en leest een cd (wanneer aanwezig) en het HD lampje knippert enkele keren.

Verder helemaal niets meer, geen beeld en geen geluid (geen piepjes ofzo)

Ik heb het volgende geprobeerd:
- accu en stroom los, start knop minuut ingedrukt gehouden.
- zonder accu opstarten / zonder stroom opstarten.
- ram geheugen 1 voor 1 verwijderd en verwisseld.
- opstarten met een opstartbare cd.
- andere harddisk.

Bovenstaande gaf steeds hetzelfde resultaat: niets. Hopelijk weet iemand hier een manier om het probleem te determineren...
Alvast bedankt,

Als ik het zo lees vrees ik een beetje voor het ergste dat je video kaart of beeld chip overleden is. Heb het zelfde gehad met een Compaq Pressario, deze had gelukkig nog garantie. Ik weet niet of er nog garantie aanwezig is op jouw machine?

grtjs jjw

nee, geen garantie.
Ik heb ook wel ergens gelezen dat door hitte de solderingen los kunnen raken van de videochip. Zou dat hier het geval kunnen zijn?

Tja het kan zo veel zijn, bij mij was de video chip gewoon defect, deze hebben ze toen vervangen en ik had weer beeld.
Je zou kunnen kijken als je de laptop voorzichtig opent of je vreemde dingen ziet maar geloof mij, het is allemaal zo inniemini van binnen.

Ik heb weinig advies voor je, excuus hier voor. :o

Ik ben via deze pagina terecht gekomen op een link die verwijst hoe je een 'dode' laptop, tot leven kunt wekken zonder open te maken.
Hier staat dit beschreven:
Aangezien ik geen garantie meer heb en er verder niets aan kan doen kan het geen kwaad dit te proberen, de laptop inpakken in doeken of folie, zorg dat de ventilatie ingangen zijn afgesloten en laat een uur draaien (zonder batterij en harddisk).
Daarna de voeding eruit en een tijd laten afkoelen en niet bewegen.

Terwijl ik dit schrijf draait de notebook naast mij in een plastic jasje. Ik zal hier melden of het gelukt is.

Waarschuwing: Doe dit niet als je nog garantie hebt of onzeker over de oorzaak van je probleem. Blijf ook bij het apparaat in de buurt, misschien zelfs brandgevaar?

aanvulling:
Helaas geen gewenst resultaat, nog steeds dezelfde problemen na bovenstaande operatie. (Misschien heb ik wel meer kapot gemaakt dan gerepareerd...?)

Laatst bewerkt:
Het klinkt eerder als een "hoe sloop ik mijn computer" handleiding als een "hoe repareer ik mijn computer" handleiding :D.
Vreemde méthodes houden ze er daar op na, ik ben blij dat hij al stuk was zou ik als ik jouw was denken.
Of je meer stuk gemaakt heb als dat al was, ik zou het niet durven zeggen, durf wel te zeggen dat die methode niet mijn methode zou zijn haha.

grjts jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan