HP Compaq nx6110 blokkeert bij HP logo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo,

Ik heb al een iets ouder HP Compaq gekregen maar de laptop start niet meer op !
Wanneer ik de stroom stekker in de laptop steek start hij vanzelf op (dat is normaal)
maar hij blijft steken op het HP logo de BIOS in komen lukt helemaal niet !
Ik ben 2 keer in de BIOS terecht gekomen na ongeveer een 5 tal minuten te wachten
en ondertussen heel de tijd de F10 toets in gedrukt te houden.
Maar als ik de BIOS afsloot om de laptop te herstarten ging dat niet hij bleef gewoon aan staan ...
Ik heb al een stroom rest en een BIOS reset (meerdere keren) maar hij blijft protesteren,
ondertussen heb ik ook al de laptop proberen opstarten en ondertussen het Windows logo + B ingedrukt en dan
start hij niet verder op maar het CAPS-lock lampje blijft knipperen maar ik weet niet wat de juiste betekenis is.
Ik dacht eerst dat de procesor het probleem was en ik hem vervangen met een identiek model en toch blijft het probleem zich voordoen.
Hopelijk weten jullie raad !

De specificaties van de laptop zijn:
HP Compaq nx6110
Intel Pentium M / Intel Centrino 1.73 Ghz
512 Mb Ram
40 Gb Harde schijf

Groetjes

Probeer eens met een ander latje geheugen, het gebeurd vaak dat deze fout hierdoor voorkomt...

Ok, haal de laptop van de stroom & haal de accu eruit, wacht een half uur. Plaats de accu terug &/of zet de stroom er weer op. Druk bij het verschijnen van het logo 1x (hooguit 2x) op F10.

In de BIOS, zoek even naar Load Default Settings (Laad Standaard Instellingen) - meestal F9 - & Save & Exit. Geduld, laat de BIOS rustig doen wat het moet doen.

Waarschijnlijk is je BIOS gecorrumpeerd, kan zijn dat de CMOS-batterij op is, & dan kan het even duren voordat de instellingen opgeslagen zijn, als dat uberhaupt al lukt.

Ik heb het nog niet opgezocht, maar dat knipperende CAPS-ledje is een onderdeel van de zgn. BIOS of POST error beep codes, & ik denk dat je die getriggerd hebt door te lang een knop op het toetsenbord ingedrukt te houden. Hier is de zoekstring daarvoor:

https://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=site:hp.com+bios+beep+code&meta=&aq=f&oq=

Staat het daar niet tussen, wil ik morgen of anderszins termijnertijd wel mijn Compaq-boek opgraven waarin alle beepcodes staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan