Hp compaq nx7400 laptop hdd 80gb 7200rpm 2,5 inch

Status
Niet open voor verdere reacties.

SherinBloemendaal

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
beste iedereen

ik zoek een sata hdd 7200rpm 80gb 2,5 inch
ik heb zelf wat ge googled maar ik had geen resultaat
weten jullie mischien een goede site??

Liever geen marktplaats a.u.b!

Alvast bedankt

Sherin Bloemendaal

Hoi,

Even vanuit gaande dat je sata hd hebt zal als eerste geen 80 gig meer kunnen kopen en voor 50 euro heb je 250 gig hier

Hoi,

Zal wel ukken maar kan je niet even kijken welk merk en type want misschien is het ook geen sata schijf maar een ide even voor de zekerheid.

Ps even je twee laatste berichten samengevoegd

Laatst bewerkt:
Sherin, je bent in verwarring gebracht door deze regel in de specificaties van jouw laptop: "Up to 120Gb hard drive".
Dt betekent alleen maar dat er verschillende uitvoeringen van jouw laptop zijn geweest. De grootte van de meegeleverde harde schijf kon variëren van 40 GB tot 120 GB.
Er kan echter gerust een grotere in, hoor!
En er zit nu een SATA schijf in (zie ik via de link die jij gaf). Als de dikte van je huidige harde schijf 9,5 mm is, dan gaat de door Modag aanbevolen schijf gewoon passen en werken.

Toevoeging: ik heb het al gezien. De dikte van je huidige harde schijf is 9,5 mm. Moest gewoon wat verder naar beneden scrollen bij de specs. De schijf van Modag zal dus passen!

Laatst bewerkt:
Maar pakt hij hem ook? Niet dat ik hem ga kopen en dan doet hij het niet.

Laatst bewerkt:
Ik moest jouw zin een paar keer lezen voordat ik hem begreep.
Je bedoelt: "Maar pakt hij hem ook? Niet dat ik hem ga kopen en dan doet hij het niet."

Je zult, neem ik aan, je besturingssysteem opnieuw gaan installeren op die nieuwe harde schijf.
Wat de grootte van de harde schijf betreft is er geen probleem. Modag stelde een harde schijf van 250 GB voor. Daar heeft ook Windows XP geen moeite mee. Dat OS heeft pas problemen bij een harde schijf die groter is dan 2 TB.
Welk besturingssysteem ga je erop zetten? Is dat XP? Dan zijn er mogelijk wel problemen. Ik meen me te herinneren dat XP geen drivers voor SATA paraat heeft. Maar daar zijn ook oplossingen voor, al moet je daar niet voor bij mij zijn.
Wanneer je Vista of Windows 7 installeert, verwacht ik geen problemen.

windows 8.1 prieview ga ik installeeren heb het nu ook en het bevalt me goed :)
Heel erg bedankt
voor de moeite en ik ga het installeeren:)

kan er ook sata 2 in??

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Op zich wel maar houd toch de snelheid van sata,

Ps je weet dat je ook en bericht kan aanpassen zolang er geen antwoord is

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja hoor helemaal goed anders wordt alles zo lang en het blijft wat lees vriendelijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan