HP Deskjet 3050 printprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter118

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo allemaal,

Ik had afgelopen zaterdag een HP Deskjet 3050 gekocht bij de Blokker, na wat vele reviews te hebben gelezen. Ik was wel onder de indruk van de positieve reacties van mensen die ook hetzelfde printer hadden aangeschaft.

Nadat ik dus klaar was met de installatie, moest ik op een gegeven moment de pagina met bedrukte zijde in het voorste rechthoek van de glasplaat. Nadat ik dit gedaan had, kwam er een melding dat het voltooid werd. Goed, dacht ik..

Nu wilde ik mijn C.V. afdrukken, maar er kwam niets uit. De printer staat toch wel ingesteld als standaard printer, zo zie ik dit i.i.g. wel in het configuratiescherm. Rechts onderin staat dat het document in de wachtrij is, maar zojuist kwam er wel een testpagina uit.

Mijn vraag is, wat kan het probleem zijn? Alles deed het perfect, heb ook gewoon een complete installatie gedaan in het begin. Ik kom er niet uit:(

Hebben jullie tips of doe ik wat verkeerd?

Onder Programma's in het configuratiescherm zie ik een stuk of 5 van HP staan, Deskjet 3050 series etc.. Ik neem aan dat alles correct geïnstalleerd is. De printer is ook als standaard printer ingesteld, heeft 'ie automatisch gedaan. Onder Word 2010 kies ik voor Afdrukken, en daar staat echter ook HP Deskjet 3050 met een groen vinkje. Ik krijg het document gewoon niet uitgeprint.

Kan de mod hier een slotje op zetten?
Het probleem is opgelost.
Ik zal jullie laten weten hoe, misschien dat er iemand in de loop der tijd ook met zoiets botst.
Ik gebruik Windows 7 Ultimate, 32-bit.

Ik heb de drivers opnieuw gedownload vanaf de HP website.
Oude software, en alles wat met HP te maken had, heb ik verwijderd.
Daarna de laptop opnieuw opgestart.
Daar de driver geïnstalleerd en rustig afgewacht.
Nadat de installatie klaar was, ben ik even rond gaan kijken bij instellingen, en zag dat er iets mis was.
De instellingen kun je bekijken bij; Start/Apparaten en Printers/Onder printers en faxapparaten klik rechtermuisknop op 'Naam printer' en dan eigenschappen van printer.
Kies dan tabblad Geavanceerd. (Tabblad Poorten heeft hier niets mee te maken, hoewel ik dacht dat ik LPT1 moest kiezen maar never mind.)
Onder Geavanceerd stond bij mij 'Afdrukdocumenten in wachtrij plaatsen'. Raar, dacht ik.
Daaronder staat: Rechtstreeks naar de printer afdrukken. En dit moet juist zijn!
Alleen deze optie kiezen en verder niets.
Nu heb ik mijn C.V. goed kunnen uitprinten :D

Bedankt voor de reacties en voor het lezen.
Mag een slotje op.

Je kan hem niet op solt doen.
Moderators doen dat alleen maar als je de regels overtreed.

Druk rechts van de blauwe balk onder de knop Reageer op vraag aan de bovenkant van je vraag.
Dan druk je op de knop Zet status opgelost.

Mooi dat opgelost is.:thumb:

Slotje zetten doen we niet maar je mag hem zelf als opgelost zetten in je eerste bericht of in de blauwe balk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan