HP Deskjet 3059A

• Onderwerp starter Onderwerp starter luron
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

luron

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Ik heb na veel zoeken mijn nieuwe HP Deskjet wifi-printer kunnen installeren. Wanneer ik echter op de printerknop scannen druk krijg ik de melding dat mijn printer de computer niet kan vinden en ik eerst de scansoftware moet installeren. Ik heb nochtans alle software op de bijgeleverde CD rom automatisch laten installeren. Maar inderdaad ik vind geen scan software, noch op die CD rom, noch op mijn pc, noch op de website van van HP.
Heeft iemand van jullie toevallig deze printer? Hoe heb je dit probleem opgelost? Alvast hartelijk dank.

Software: hier
NL handleiding: hier

Lees eens heel goed op pagina 25 van de handleiding de voorwaarden waaraan voldaan moet zijn om te scannen vanaf het bedieningspaneel. Zo moet (bijv.) printen vanaf de pc naar de printer over het (draadloze) netwerk al (getest!) werken. En verder staat er in wat je in de HP software zou moeten instellen op de computer vóórdat je kunt scannen vanaf het bedieningspaneel.

Probeer die stappen nog eens helemaal te zetten, dan horen we wel hoever je ermee gekomen bent.

Tijs.

Dank je wel dnties voor je antwoord. Ik heb geen HP All-in-One-bureaubladpictogram en wanneer ik via.
Start > Programma's
> HP > HP Deskjet 3050A J611 series > HP Deskjet 3050A J611 series ga wordt er niets geopend, ik vind dus nergens dat "scannen naar computer beheren"
Omgekeerd kan ik wel vanuit mijn pc het HP scanprogramma openen en dan draadloos scannen. Ook printen lukt draadloos.

Heb je Windows 8 misschien? Mogelijk is bedoeld dat je dan de traditionele bureaublad moet activeren voor het bureaubladpictogram.
Dat kan m.b.v. de Windows-toets+D toetscombinatie.

Waarom de applicatie niet werkt vanuit het Start menu weet ik niet, helaas. Mogelijk moet je de laatste versie installeren om dit te verhelpen (zie download-link in mijn eerste posting).

Tijs.

Dag Tijs
Ik heb het uiteindelijk opgegeven. Het probleem is ook niet zo groot aangezien ik wel vanaf mijn pc de scansoftware kan gebruiken. Ik ben al blij dat ik het voor de rest klaargekregen heb want heel dat netwerkgedoe is voor een gewone thuisgebruiker toch echt niet makkelijk. Nog eens bedankt voor je hulp.
Lut

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan