hp deskjet 450 installeren op vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

tironneke

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2007
Hallo, ik krijg mijn portable printer niet aan de praat op mijn notebook met windows vista.
Hij vindt de nieuwe hardware en geeft aan dat alles zou moeten werken, maar hij print niet. Moet ik een bestandje downloaden vanwege vista ofzo?

oplossing installatie HP deskjet 450 met Vista32

Hallo,

Wegens de aankoop van een nieuwe laptop uitgerust met Vista 32 probeerden wij onze oude draagbare printer HP 450 te installeren.
Dat leek een fluitje van een cent, bij opstarten van de printer herkent Vista die meteen en begint die te installeren.
Alleen … bij het afprinten van een testpagina krijgt je, na lang wachten, gewoon een rij smileys.

Geen nood, website van HP bezocht om nieuwe drivers te downloaden. Had je gedacht, HP meldt doorleuk dat de nodige drivers reeds opgenomen zijn in Vista en dat je enkel je printer moet aansluiten en op zetten. Hadden we dus al geprobeerd.

Effe op GOOGLE gekeken, bleek dat we niet de enige waren met hetzelfde probleem, maar niemand leek een oplossing te hebben.

Tot we op deze Franstalige site :
http://forum.hardware.fr/hfr/HardwarePeripheriques/Imprimantes/deskjet-450-vista-sujet_33199_1.htm

een post vonden van ene “dafremaux” die we niet genoeg kunnen danken want zijn methode is eigenlijk vrij simpel en WERKT.

We vonden het dan ook de moeite voor diegenen die de Franse taal niet machtig zijn en toch een HP 450 en Vista hebben om zijn artikel te vertalen.

Na een eerste herkenning van de HP 450 door Vista de printer afzetten.

Vervolgens de driver VISTA HP_Vista_SF_Ph1.exe hier downloaden

http://h20000.www2.hp.com/bizsuppo [...] =c00784183

(gewoon zoeken op HP_Vista_SF_Ph1.exe)

Dit programma uitvoeren, het zal bijkomende drivers installeren.
Vervolgens via het configuratiescherm naar Apparaatbeheer gaan en dit openen.
Je ziet er een vermelding staan voor IEEE1284,4 apparaten (bij ons waren er twee vermeldingen, ééntje voor printers en ééntje voor andere apparaten)
Rechts op klikken, vervolgens zoeken naar gewijzigde apparaten, manueel zoeken en zelf kiezen op mijn computer.

Je krijgt dan, als het goed is, twee mogelijkheden :
HP Deskjet 450 (DOT4USB)
Printerpoort USB

Dit laatste kiezen en valideren.
De computer opnieuw opstarten en vervolgens de printer aansluiten.
Deze wordt nu herkend door de computer en zal zijn testpagina normaal afdrukken.

Indien dit niet werkt (wat bij ons wel het geval was) is er blijkbaar nog een tweede mogelijkheid.

Via configuratiescherm – printers, een printer toevoegen op LPT1, manueel HP deskjet 450 kiezen en de installatie beeindigen.

Vervolgens naar de eigenschappen van de printer gaan en daar de nieuwe virtuele USB poort (bij ons USB001) toewijzen aan de printer.

Ik hoop dat het ook bij jullie werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan