HP Deskjet 6122 Installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stolwijk_a

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
Hallo,
Een paar weken geleden heb ik een hp deskjet 6122 printer gekocht. Hiervoor heb ik een andere hp printer gehad. Verder heb ik een Dell 8100 met Windows ME. Toen ik de printer wou installeren leek dat het in het begin allemaal goed te gaan. Maar toen ik ging printen bleek dat hij nog niet goed geinstalleerd was.
Ik heb het toen zelf nog een paar keer geprobeerd maar kwam er maar niet uit. Toen ik de eerste keren de printer probeerde te installeren heb ik de printer parralel aangesloten. Elke keer als ik de printer wou installeren leek alles goed te gaan maar kwam uit eindelijk het schermpje met Nieuwe Hardware zoeken..
Maar dit bleef staan en er verder gebeurde er niks.

Ik heb toen besloten de klantenservice te bellen van hp en die hebben mij het volgende laten doen.
Eerst moest ik het installatie programma van internet halen, ik samen met hp medewerker gedaan, maar zelfde probleem bleef. Toen moest ik een usb kabel gaan kopen, ik gedaan en weer gebeld. Dit keer vond hij wel de hardware maar nog steeds deed hij het niet.
Ik zou nieuwe chipset drivers moeten downloaden maar wat ik ook moest doen me printer bleef stil..
Ik heb het daarna zelf nog een keer paar keer geprobeerd maar nu doet de installatie het geen eens meer.. meteen in het begin krijg ik al de foutmelding: Setup-fout >> Het installatieprogramma voor hp deskjet 6122 heeft een ernstige four gevonden en wordt nu afgesloten. Start de computer opnieuw op en voer setup weer uit. Ik heb me computer paar keer opnieuw opgestart maar krijg steeds weer de foutmelding

Ik zit hier nu met splinter nieuwe printer en kan al weken niks doen,
Wie kan mij hiermee helpen ??
En is er niet een programma die eerst alle hp software van mij comp haalt en dat ik dan nog een keer ga proberen? Of heeft dit er niks mee te maken ?
Alvast bedankt..

Kijk hier naar een vergelijkbaar probleem. Die link bevat ook nog andere linkjes. Check.

Verwijder alle software van je printer. Verwijder desnoods ook je printer uit apparaatbeheer en begin opnieuw met installeren.

Groetjes,
Bennie

Bedankt voor reactie, maar kan er eigenlijk niet zo heel veel uithalen, ben niet zo'n held in engels en zeker niet op computer gebied.
Maar weet je misschien of er zo'n programma is waarmee ik alle hp software eraf kan halen ?
Als ik nu de sofware bij systeembeheer wil verwijderen staat er iets van: Deze toepassing is alleen geldig voor producten die momenteel geinstalleerd zijn.
Terwijl hp 6122 er wel gewoon tussen staat.
Wat kan ik het beste doen/proberen om die printer eindelijk te laten werken ?

Kijk hier voor verwijderingsinstructies. Start daarna opnieuw op. Kijk in de BIOS of de parallelle poort op bi-directioneel staat. Start PC opnieuw op en vrijwel direct zie je iets langsflitsen in de trant van "Press ??? to enter Setup". Die ??? staat voor F1, F8, DEL- of END-toets. Het verschilt van PC tot PC. Druk die toets in en je komt in de BIOS.

Groetjes,
Bennie

Dat verwijderen gaat zowiezo al niet, want als ik die cd erin doe en wacht tot het begin scherm dan krijg ik daar vóór al de foutmelding: Het installatieprogramma voor hp deskjet 6122 heeft een ernstige four gevonden en wordt nu afgesloten. Start de computer opnieuw op en voer setup weer uit.
Dus via die manier kan ik de software niet uninstallen.
Is is er niet een programmatje voor die automatisch alle software van de computer haald ? Zo'n programmatje heb ik namelijk wel eens voor Norton Anti Virus gehad..

Ik zou het niet weten of er zo'n programmaatje bestaat. Zou het lukken onder veilige modus?

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan