HP Deskjet 710C aansluiten op SMC 7404 BRA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankwin

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Ik probeer om mijn HP Deskjet 710C aan te sluiten op mijn SMC 7404 BRA printerpoort.

Ik volg de instructies zoals die op de site van SMC te vinden zijn,
http://www.smc-europe.com/english/s...d/7404BRA/WIN2000 & XP Print Instructions.pdf
en ook op
http://www.wietje.nl/helpdesk/internet/SMC7404BRA.asp?ProviderID=26 (2e helft)

De printer lijkt in eerste instantie te werken, maar voorbij de helft houdt de printer het papier vast en de aan/uitschakelaar begint te knipperen.

Bi-directional support is al uitgeschakeld.

Ik heb Windows XP Professional SP1, en de laatste firmware is op het SMC modem geinstalleerd. Printer werkte perfect toen ie nog aan mijn PC vastzat, maar ivm netwerk heb ik 'm liever aan de printerpoort van het modem (Terwijl mijn zus 's nachts wil printen kan ik dan mijn PC uit zetten en rustig slapen)

Wie weet raad?

Frankwin

neen

nee, want als ik de printer weer direct aansluit op mijn PC werkt ie weer perfect.

Volgende vraag: Staat hij daar als netwerkprinter ingesteld, en print je direct naar het IP van de printer ?

direct

ik print direct naar het IP-adres van het SMC 7404 BRA modem.

Samenvatting van de installatie die ik gedaan heb:
Ga via 'start', 'instellingen' naar 'printers en faxapparaten'
Klik op 'Een printer toevoegen', het volgende scherm verschijnt.
Klik op 'volgende' en maak in het volgende scherm de keuze 'Lokale printer die met deze computer is verbonden'
Klik op 'volgende' en kies voor 'een nieuwe poort maken', maak daar je keuze voor 'Standard TCP/IP Port'
Klik op 'volgende' en het volgende scherm verschijnt:
Klik op 'volgende' en typ bij 'Printernaam of IP-adres' het adres van je router in, standaard is dit 192.168.2.1
---- Bij mij is dit 192.168.1.2 ---
Klik op 'volgende', kies 'aangepast' en klik 'instellingen'
Klik bij 'protocol' op 'LPR', typ bij 'wachtrijnaam' 'lpt1' in en vink het vakje voor 'LPR-bytetelling ingeschakeld' aan.
Klik op 'ok' en het volgende scherm verschijnt.
Klik op 'voltooien' en maak de keuze van je type printer in het volgende scherm.
Klik op 'volgende'
Klik op 'volgende'
Klik op 'volgende'
Klik op 'voltooien'
Je bent klaar met het instellen van je printer

Dus toen was ik klaar, maar deed de printer het niet goed.

Laatst bewerkt:
oude manier

Ik heb de printer tijdelijk weer op de oude manier aangesloten. Dan kan de rest hier nog printen terwijl ik op het werk zit.

Mocht iemand nog een ideetje hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag.

reactie van HP Klantenondersteuning

Geachte heer/mevrouw Faber,

Dank u wel voor het gebruik van HP Klantenondersteuning.

Omdat het gaat om een 'sleek' printer, dus een printer die van de driver de raw printer data moet hebben, kan hij slechts in principe via directe aansluiting werken. Op het moment dat er bijvoorbeeld 2 drivers zijn die dezelfde printer aanspreken, komen er problemen. Hetzelfde geld als deze via netwerk werkt.

Via de volgende pagina wordt trouwens nog verder uitgelegd wat de sleek printers zijn, in principe niet benodigd voor uw antwoord, maar wel een artikel die sleek printers correct uitlegt: http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=933

Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geinformeerd.

Mocht u nog vragen c.q. opmerkingen hebben betreffende deze support kunt u contact met ons opnemen via HP Klantenondersteuning

Lijkt er dus op dat mijn printer nooit als "netwerkprinter" gaat werken.

Frankwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan