HP Deskjet 710c printer doet het niet op Mac Mini

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik heb een Mac Mini i5, 500 gig OSX 10.9 maar mijn HP Deskjet 710c printer doet het niet. Hij ziet hem wel als ik hem toevoeg, en bij selecteer software staat HP Deskjet Series en installeert ook wel, maar als ik dan ga printen doet hij niets. Hoe kan dit? Iemand enig idee waar ik een goede driver voor Mac kan vinden?

Vlgs. HP moet je via Apple Software Update de juiste driver kunnen downloaden/installeren.
Just make sure the printer is turned on and connected to the Mac when you create the printer queue (add printer), and the system will prompt you to download from Apple.

Je vertelt weinig over het installatie-proces, maar ik zou zeggen: Verwijder de printer, begin opnieuw en kijk of je in het proces kunt aangeven dat je (ook) drivers van Apple wilt downloaden ipv. ingebouwde te gebruiken.

Tijs.

Vlgs. HP moet je via Apple Software Update de juiste driver kunnen downloaden/installeren.

Je vertelt weinig over het installatie-proces, maar ik zou zeggen: Verwijder de printer, begin opnieuw en kijk of je in het proces kunt aangeven dat je (ook) drivers van Apple wilt downloaden ipv. ingebouwde te gebruiken.

Tijs.

Ik heb gedaan zoals ik het in mijn openingspost aan gaf. Maar waar kan ik de software downloaden? Dat kom ik via de link niet tegen. Ik kan alleen kiezen uit de software die staat tussen 'selecteer software'. En dat is die ene driver HP Deskjet series die het niet doet.

???? Ik zeg duidelijk dat je de HP software via Apple moet downloaden (via ASU (Apple Software Update)) tijdens het proces van toevoegen v.d. printer. Dus er is niets 'los' ergens iets downloaden.

Mocht ASU niet als optie beschikbaar wordt gesteld tijdens het toevoegen van de printer, dan achteraf ASU starten, en die zou dan nieuwere/betere (HP) drivers moeten installeren voor je.
link
Mocht ook dat niets opleveren, dan de printer verwijderen, ASU eerst draaien en dan de printer toevoegen.

HP heeft er een Youtube filmpje van gemaakt: hier, dus volg die.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Gedaan zoals jij het aangaf. Maar updates voor de HP worden niet gevonden via Apple Software. Ook niet bij het verwijderen van de printer.Toen de printer verwijderd en opnieuw toegevoegd, en via 'selecteer software' de HP Deskjet serie nog eens geprobeerd. Apple herstart en daarna kwam hij terug dat de printer offline was en niet is aangesloten.

Laatst bewerkt:
Teleurstellend, want de Youtube-instructie (en de weblink) van HP leken duidelijk te wijzen op nieuwe software die je automatisch zou moeten kunnen krijgen via ASU, maar het werkt blijkbaar (toch) niet zoals HP het voorstelt.

Ik heb verder geen tips, hopelijk komt iemand anders nog met tips.

Tijs.

Ok, dank voor de hulp vooralsnog. De vraag blijft dus open. Dus wie oh wie?

Ik ben er inmiddels achter dat Apple de HP Deskjet 710c niet (meer) ondersteunt. Dus zal hij het ook niet gaan doen op mijn mac mini helaas. Ik zet dit nu op 'opgelost' maar als er toch mogelijkheden zijn lees ik dat graag.

Heel jammer, idd, want in 10.8 werd hij nog wél ondersteund. In deze weblink staan inderdaad helemaal geen Deskjet 7xx printers (meer).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan