HP Deskjet 720C onder Windows7 werkt niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flymo

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
Ik heb een HP deskjet 720C die het nog perfect doet.
Alleen onder Windows 7 werkt het zeer spijtig niet meer.

Kennelijk ondersteund Windows 7 geen serieele poorten meer, alleen USB (en die zit niet op deze printer).

Weet iemand misschien toch een oplossing ?

Ik ga er vanuit dat je inmiddels hebt uitgezocht óf er wel drivers voor deze printer zijn v.w.b. Windows 7. Zo ja, dan staat in het plaatje je oplossing. Ik neem aan dat je geen seriële maar parallelle poort bedoelde?

Bijlagen

• kabeltje.jpg
    kabeltje.jpg
    67,7 KB · Weergaven: 132
Laatst bewerkt:
Opgelost !

Kabeltje is voor mij geen optie.

Ik heb Windows 7 zelf laten zoeken naar een oplossing en dat heeft hij/zij gevonden, Win7 gaf een melding om een bestandje te downloaden (11Mb), dit gedowload en het werkt weer als vanouds.

Windows 7 is helemaal TOP !!

Leg uit waarom het kabeltje geen optie zou zijn geweest als er geen andere mogelijkheid zou zijn geweest? Een parallelle naar USB converter is precies wat je nodig zou hebben gehad wanneer er geen softwarematige oplossing voorhanden zou zijn geweest.

kabeltje

IDD het zou een optie zijn geweest, maar ik wil geen kosten maken als het softwarematig kan worden opgelost en dat is gelukt.

Natuurlijk is een kabeltje een uiterst redmiddel, maar dat vind ik zo houtje - touwtjes achtig. (en dan is het nog maar de vraag of dit de oplossing was...)
But no hard feelings. Thanx.

Ik heb een HP deskjet 720C die het nog perfect doet.
Alleen onder Windows 7 werkt het zeer spijtig niet meer.

Kennelijk ondersteund Windows 7 geen serieele poorten meer, alleen USB (en die zit niet op deze printer).
Weet iemand misschien toch een oplossing ?
Reden dat ik het vraag is de blauwe zin in jouw bericht. Jij gooide de bal op en ik kopte 'm alleen maar in.....................

USB poort

Ja, dat is waar ook.

Parallelle is ook zo oud, begrijpelijk dat Windows het geen prioriteit geeft.
Anyway, het is opgelost.

Hoi Flymo,

Ik heb hetzelfde probleem met de HP Deskjet 720c en Windows 7.
Op mijn lap-top zit geen aansluiting meer voor een paralelle poort, alleen usb en op de printer is dat omgekeerd het geval.
Dus heb ik wel een kabel gekocht zoals jouw eerder ook is aangeraden.

Wat heb jij nu precies door Windows 7 zelf op laten lossen, ik denk dat ik hetzelfde gedaan heb maar weet dat niet zeker.

Hoe dan ook momenteel worden er alleen printopdrachten in de wachtrij gezet.
Om eerlijk te zijn ben ik een betrekkelijke leek of te wel niet kundige als het gaat in ict, pc's, software etc.

Hopelijk kun jij mij verder helpen
Alvast dank, M

Printprobleem door Windows 7 opgelost.

Probeer het door Windows (7) op te laten lossen. (d.m.v. probleemoplossing). Het zijn een paar muisklikken, maar windows gaat dan zelf op zoek naar een oplossing en kan vragen om een bestandje op te halen (in mijn geval van 11 MB) en dit was de oplossing.
In de BIOS moet het wel in orde zijn om alle opties te accepteren voor de printeraansluitingen.
Wellicht zal Windows zoeken naar een legitieme versie, voordat je iets kan doen.

Zo zit ik nog steeds met een Dymo Labelprinter 320 die het onder Win7 niet doet, omdat Dymo er geen drivers voor heeft. :-((

Hopelijk kan je hier iets mee...

PS. Ik heb mijn printer nog steeds met een paralelle kabel aangesloten. (USB heb ik er niet op zitten).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan