Hp deskjet 916c - werkt niet in windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabba2003

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Mijn printer HP Deskjet 916C heeft altijd prima gefunctioneerd. Na aanschaf van een nieuwe pc met Windows 7, wordt de printer wel herkend want hij wordt zonder meer geinstalleerd, maar printen doet hij niet. Zelfs geen testpagina. Ik heb al allerlei dingen geprobeerd zoals aansluiten via USB, aansluiten via LPT1, etc. Hij staat keurig in het Configuratiescherm, Printers vermeld als zijnde de standaardprinter, maar erg actief is de printer nog niet geweest. Wat kan ik doen?

Bedankt voor je aandacht
Vriendelijke groeten

Hoi,

Voor Win7 is geen driver beschikbaar en wordt dus ook geen ondersteuning - meer - gegeven door HP:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?lc=en&dlc=nl&cc=nl&product=71477&lang=nl&

Het feit dat hardware onder Win7 wordt herkend, wil nog niet zeggen dat die ook goed functioneert. Bij netwerk- , geluids- en grafische kaarten is dat al meerdere keren gebleken en ook voor printers blijkt dit geregeld het geval.
Een van mijn klanten had een nieuwe HP all-in-one kort nadat hij Vista heeft vervangen door Win7.
Ondanks een paar uitgebreide telefoonsessies met HP bleek het apparaat niet probleemloos aan de praat te blijven onder Win7. Na omruilen voor een Canon bleek deze wel goed de werken onder Win7 .... zo zie je maar.

Daarbij komt dat computers - meer dan zijn voorganger - met een 64-bit versie van Win7wordt geleverd. Ook hierdoor functioneert sommige randapparatuur niet meer goed omdat hiervoor geen geschikt stuurprogramma leverbaar is ......

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan