HP Deskjet F380 doet niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Hallo,

1,5 jaar gelden heb ik een splinternieuwe HP Deskjet F380 All In One gekregen voor bewezen diensten. Aangezien ik al een goede printer in gebruik had heb ik 'm alleen ff uit de verpakking gehaald getest. Toen ik 'm aansloot gingen alle mogelijke lampjes en alle segmenten van het display branden, maar gaf verder geen kick.
Ik kon hem toen bij Dixons ruilen en deze bleek bij testen wel juist te functioneren. Ik heb toen eerst mijn oude printer / cartridges opgemaakt en heb toen mijn nieuwe printer aangesloten. Tot mijn grote verbazing vertoont nu ook deze printer dezelfde mankementen. Bij spanning aansluiten gaan alle lampjes, incl. het display branden maar de motoren enz. geven geen kick. Ook geen error piepje of zo. Ik heb contact gezocht met HP en zij hebben mij diverse aanwijzingen gegeven om 'm te resetten maar zonder resultaat. Zij konden verder niets doen omdat deze nu buiten de 1 jaars garantie valt. :( Ik vind het erg vreemd dat dit type printer (de 2e dus al) splinternieuw al zo'n mankement vertoond. Heeft iemand dezelfde printer en hetzelfde probleem (gehad) ???
Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost ??

Bij voorbaat dank. :thumb:

HP printer f380

Zit je stroomkabel in een geaarde stekkerdoos, zowel de printer, als je computer/laptop

Zit je stroomkabel in een geaarde stekkerdoos, zowel de printer, als je computer/laptop

Ja daar heb ik op gelet. Deze zitten beide in een geaard stopcontact, dus dat is de oorzaak in ieder geval niet.

Is er niemand die dit probleem ook mee heeft gemaakt ?
Het lijkt er namelijk op dat het 'n seriefout is.
Wat wél vreem is, is dat de printer bij aanschaf direct uit de doos wél functioneerde, terug in de doos is gedaan en nu 1 1/2 jaar laten ineens dit mankement vertoont.
Hij doet werkelijk helemaal niets. Alleen de lampjes gaan allemaal branden, maar geen enkel motortje of zo hoor je en als je op de knoppen drukt gebeurt er ook helemaal niks. De voeding is oké, want die heb ik doorgemeten en geeft de benodigde spanning (maar die gaf ie 1 1/2 jaar geleden ook al)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan