HP deskjet (netwerk)

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hoi,

Ik heb een vraagje ivm mijn printer in het netwerk. Ik heb een netwerkje opgesteld ( 2 netwerkkkaarten en een crosscable er tussen). Alles werkt prima, uitgenomen de printer. Deze hangt aan mijn (server)pc met daarop XP als besturing. Op de client met win98 heb ik ook al de printer geïnstalleerd via printer toevoegen - netwerkprinter, maar als ik dan probeer te printen krijg ik de melding dat er geen verbinding is. De printer staat wel gedeeld. Wie kan mij helpen met dit probleem.

Groetjes,

Rudy

Krijg je wel toegang tot mappen die gedeeld staan? Zonee dan is er iets niet goed in je netwerk instellingen.

Zoja probeer eens bij de win98 pc de printer handmatig te installeren. Dus via Start->instellingen->printers->printer toevoegen->Netwerkprinter->en volg de rest van de stappen,

De groeten,
Mark

geen resulaat

Hoi,

Ik heb inderdaad mappen gedeeld, en dat werkt. Ook heb ik via de door u beschreven methode al geprobeerd een printer toe te voegen maar dat werkt ook niet. Ik zie bvb in word wel de bedoelde printer staan, maar als ik iets probeer af te drukken dan krijg ik de melding dat er geen verbinding is.

Nog tips?

Groetjes,

Rudy

Ten eerste hoef je geen u te zeggen :D ben maar 19 jaar oud.

Kun je wel printen vanaf de "server"?
Om een netwerkverbinding te leggen zit er windows XP een wizard (=hulpprogramma) heb je deze op allebei de pc's gedraaid?

De groeten,
Mark

probeer eens de printer op de gast pc lokaal te installeren
daarna de poort naar de hostpc laten verwijzen.
(bv \\192.168.0.1\printer|

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan