Hp desktop recovery manager

Status
Niet open voor verdere reacties.

gomario

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2009
Beste allen,

mijn brandende vraag luidt als volgt,
een of andere ( niet snuggere ) op mijn werk heeft mijn computer geformatterd,
echter zijn alle schijven geformateerd zo ook de D ( herstelpartitie )
ik heb dus geen herstel image meer staan,
ik dacht dan download ik ergens een hp desktop recovery manager, uiteraard nergens te vinden,
ik heb wel 2 herstel DVD's van de vista zelf ( origineel )en een opstart cd, maar ik ben een beetje bang dat die ook bestanden van de herstel partitie gebruikt,

heeft iemand enig idee hoe ik weer een herstel partitie kan creeren op mijn HD?

alvast bedankt,

Groet Gomario

hp backup and recovey tool is gwoon van de hp site te downloaden. en als je het niet kunt vinden gewoon even googlen.

met die software moet je gewoon een backup kunnen maken. misschien handig als je eerst zelf een kleine partitie aanmaakt en de image daar op zet.

er zijn ook een heleboel gratis image programmas te vinden op het internet.

hp al gebelt en probleem uitgelegt want de backup partitie is meestal pre installed. weet dus niet hoe je die terug zou moeten krijgen.

en hoe krijg je het zo ver dat iemand je pc formatteerd? ;)

ach hou maar op, ik ben ook zeker niet blij, maar goed het is gebeurd, en heb mijzelf goed in kunnen houden,

Bedankt voor je reactie trouwens,

Ik ben nu zo ver dat ik de recovery manager draaiende heb, en ik ga maar een complete backup maken van de toestand nu, en maar ff kijken of ik inderdaad een andere partitie kan aanmaken, en dan maar hopen dat het goed gaat,
ik zou wel graag een schijfherstel partitie aan maken, je weet maar nooit,
en ik wil hem ook verborgen hebben dan , ( dat krijgen we dit probleem niet weer ):(

hehe je kan met bijv partition magic, nieuwe partities aanmaken, maar het is wel betaalde software *kuch*crack*kuch* ... en je moet natuurlijk wel ongepartitioneerde ruimte hebben.

alleen vind ik het nog steeds vreemd dat iemand je pc formatteerd?

je kan namelijk allen formatteren dmv een OS cd of als je bewust rechtermuisknop op je schijf klikt en dan op formatteren drukt. niet te vergeten dat hij op beide manieren alleen de geselecteerde partitie formatteerd dus moet diegene het 2x gedaan hebben om je C partitie en je backup partitie te formatteren. hij geeft ook nog eens een melding dat je door formatteren al je data verliest.... ik raad je aan die persoon een typmachine te geven ipv een pc... :D

haha, idd een typmachine , dat is beter dan aanrijden met de auto :D

maar goed, dat gaat intern wel opgelost worden haha,

ik heb inmiddels alles voor elkaar en ben aan 66 updates aan het doen van vista,
helaas heb ik niet kunnen kiezen waar hij opnieuw de recovery opslaat,
deze zet hij automatisch op D, heel irritant, want ik wil hem op E hebben,
en ik weet ook niet hoe ik hem in windows zelf kan verbergen,
dus ik heb nog een hoop zoek werk, ik kan bij schijfbeheer wel het padnaam weghalen , dan schijnt hij "verborgen"te zijn , maar wil wel weten als hij gerecoverd moet worden , dat hij die link nog legt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan