hp dj 710C: geel doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzmenz

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2003
Ik hbe een HP deskjet 710C n opeens deed geel het niet meer (terwijl de printer niet aangaf dat de inkt op was). Toen heb ik de cartridge vervangen en nu doet eel het ook niet! En wéér een cartridge vervanegn: deed blauw het niet... Kennelijk iets mis met een printerkop o.i.d.? Ik heb al geprobeerd die contactjes met alcohol schoon te maken, maar dat werkt niet. Iemand een tipje?? (Ze staan nu allemaal te weken in een laagje water)

Ondertussen ben ik een andere printer van hetzelfde type en een nieuwe cartridge verder (heb dus nu 2 printers en een aantal cartridges). nu printen beide printers geen blauw. Alsjeblieft: een tip??

Kijk eens of het volgende wil helpen, dit hielp bij mij toen de geel niet werkte na het hervullen van de cartridge.(HP 710C)

Maak in Windows Paint 1 groot gekleurd vak(hele pagina) in de kleur die niet wil werken. Laat de pagina printen. Bij mij kwam op ongeveer de helft van de pagina weer de kleur terug.

Laatst bewerkt:
Dat helpt helaas niet.. hij proest er alleen maar wat rood en geel uit, dat samen blauw moet voorstellen...:(

Vreemd, want blauw heeft een eigen gedeelte in de cardridge, dus zou er niks geprint mogen worden.:confused:
Een cartridge bevat drie kleuren, geel, rood en blauw.

Ik neem aan dat je de driver al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd hebt?
Geen vraagtekens in apparaatbeheer bij:
Poorten > printerpoort(LPT1)?

Laatst bewerkt:
laat ik het zo zeggen: ik weet niet eens wat een driver is, laat staan dat ik weet hoe ik m moet verwijderen.....
en weer installeren.

dusse: vertel:)

renzmenz zei:
laat ik het zo zeggen: ik weet niet eens wat een driver is, laat staan dat ik weet hoe ik m moet verwijderen.....
en weer installeren.

dusse: vertel:)

Komt ie.:)

Ik ga er vanuit dat je met Windows Xp werkt, ga naar:
Start > configuratiescherm > Printers en faxapparaten > hier zie je "HP Deskjet 710C" staan.
Klik met recht erop en kies voor verwijderen. Windows zal aangeven dat er geen printer meer geinstalleerd is, als je deze verwijderd. Geef toestemming om te verwijderen.
Start nu de pc opnieuw op en waarschijnlijk zal Windows nieuwe hardware vinden(je printer) volg de schermpjes en laat Windows zelf naar een driver zoeken.

Een driver is een stuurprogramma(software) om bepaalde hardware te laten werken. Dit kan van alles zijn. Videokaart, printer, scanner, geluidskaart enz....

Laatst bewerkt:
en dat er dan wordt gepiept over niet compatibel zijn met windows logo-testen enzo, moet ik maar gewoon negeren?? offe... niet?

ik heb m opnieuw geinstalleerd, maar geen resultaat. Ik heb een geel, rood en blauw vierkantje geprint, alleen doet het blauwe vierkantje een beetje roze.. Met wat blauw erbij zou dat donderblauw zijn. denk ik.

Ben bang dat ik een nieuwe printer moet gaan aanschaffen.....?

Zitten de cartridges wel goed aangedrukt?
Als eentje n.l. niet goed vast zit gaat de andere kleur overheersen.
Stel, je wilt oranje maar de gele zit niet goed dan krijg je rood.

Is het misschien ook mogelijk om je printer te calibreren.
Start/programma's/Hp/calibreren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan