HP dv6 weigert op te starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo,

Ik heb hier een HP DV6388eu liggen met een nogal merkwaardig probleem.
Ik heb de laptop gekocht en de laptop startte niet meer op hij gaf
de BIOS beep code (lang, 2x kort = Video kan niet geïnitialiseerd worden).
Na een reflow die goed was uitgevoerd werkte de laptop werkt normaal.
Dus ik dacht laten we eens een Windows 8 installeren (Windows 7 had ik geïnstalleerd en werkte perfect dus een 8 kon geen kwaad ...)
De Windows 8 was volledig geïnstalleerd en ik had een Office en al geïnstalleerd dus ik dacht laten we maar de updates installeren ...
Hij was de updates aan het installeren en alles werkte op en top ! Niks kon misgaan dacht ik.
De computer was aan de laatste update bezig toen het misging plots viel alles uit ... de batterij was nochtans volledig opgeladen.
Als ik de laptop opnieuw probeerde starten wilde hij niet meer ... opnieuw een BIOS beep (lang, 2x kort) dus opnieuw (3de maal een reflow gegeven).
De laptop werkt nu wel niet meer ... hij start op zonder BIOS beeps en hij wil maar opstarten maar hij kan niet ...
Dus ik heb de BIOS proberen terugzetten en ik denk dat het bijna gelukt is hij wil wel opstarten maar hij blijft hangen op een zwart scherm,
de leds geven geen fout code en de ventilator maakt geen abnormaal geluid ... (de BIOS batterij bevat wel maar 2.91V meer is dat voldoende ja of nee ?)
Ik ben nu wel ten einde raad dus hopelijk weten jullie iets meer ?

Groetjes
Koen

2 short beeps and 1 long beep (repeats 5 times) Unable to initialize video or video card required but not installed

Een reflow heeft helaas vaak maar een korte levensduur, het soldeer loopt steeds verder uit als je het vaker en eigenlijk onvoldoende doet, solderen is niet mogelijk?

Maar doordat de laptop op korte termijn veel warmte heeft geproduceerd is deze waarschijnlijk losgekomen maar hij is teruggekeerd naar dat bedrijf en ze hebben mij een bewijs gegeven dat de laptop succesvol herstelt was.

Teruggaan als je nog garantie op de reparatie hebt.

Die dingen laten los doordat ze te weinig soldeer gebruiken, wordt door een tinbad gehaald en dat is gewoon onvoldoende en door het uitzetten en krimpen door gebruik scheuren die soldeerverbindingen redelijk snel, HP, Medion, Acer en soms ook wel andere merken hebben dat probleem.

En na een reflow duurt dan ook niet lang dat het weer gebeurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan