HP DV6000 Geen beeld wel HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

fatalln

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hoi beste mensen,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn dv6000. Hij heeft het altijd goed gedaan en heb hem nu denk anderhalf jaar. Sinds een paar dagen terug geeft mijn laptop geen beeld meer. Maar als ik mijn laptop aansluit op mijn externe monitor via hdmi, geeft deze wel goed beeld zonder enige storing? Hij maakt wel wat ratelende geluiden dat is misschien ook wel belangrijk om even te melden haha.

Heeft er iemand een oplossing? Behalve laten repareren?

Mischien een kabeltje losgeschoten uit je grafische kaart/video kaart of moederbord?

ja ik heb wel wat gekeken op youtube. en het is dus een chipset dus dat houd volgens mij in dat hij vast zit aan het moederbord.
En ik heb ook gezien wat een *** werk het is om heel dat ding open te maken en daarna vervolgens weer alles terug te zetten.
Maar als iemand een stap voor stap handleiding heeft?:P

bij jou laptop zitten aan de onderkant een aantal schroeven(volgens foto's die ik heb gezien) maak die los,mischein dat er ook nog wat schroefjes aan de achterkant zitten.

Het bekende verhaal opnieuw:

De DV6000 en DV9000 serie van HP hebben een productiefout, inmiddels ook al toegegeven door HP.
Door gebruik van fout soldeer en verkeerde koeling is de videochip oververhit geraakt en overleden.

HP heeft de garantie met een jaar verlengd, dus als de laptop NIET ouder is dan 2 jaar lukt dat.
Is de laptop ouder, kost een reguliere reparatie een paar honderd euro

Of je vervangt je video chip zelf,of laat een expert dat doen,is ook nog een optie inplaats van je porto leeg te gooien voor veel te duren reperatie's bij de geld zwemmers

In dit geval is inmiddels een nood-reparatie mogelijk, een zgn, reflow van de videochip, kosten ca. 50,- euro.
Echter dat is wel een tijdelijke noodoplossing, omdat het koelsysteem van de chip niet veranderd/aangepast kan worden, zodat na verloop van tijd de boel opnieuw verbrandt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan