HP DV6132 laptop met batterij problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

paddy v

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2010
Ik heb een HP pavilion DV6132eu. Daar stak ik enkele weken geleden mijn koptelefoon in, maar daar was ie het niet mee eens. Het gehele systeem viel uit en was niet meer op te starten; niet met adapter, niet zonder, helemaal niets meer.
Ik heb 'm toen naar een zaakje hier in Enschede gebracht die mij al een keer eerder hadden geholpen. Zij hebben de bios geupdate (hoe ze dat deden zonder de stroom weet ik niet) en daarna werkte het systeem weer. Dat wil zeggen, op netstroom OF op batterij. Switchen tussen die twee ging niet meer. Opladen van de batterij ook niet meer. Ik zit dus nu zonder batterij te werken en moet verplicht in de buurt van een stopcontact zitten.

Iemand een oplossing of idee hoe ik dit aanpak? Een laptop is immers om flexibel te zijn, en dat ben ik nu niet bepaalt :confused:

Bedoel je nu dat je niet op adapter kan werken terwijl de batterij erin zit?

Ja inderdaad. Als ik de batterij er in heb zitten, die nu bijna leeg is, krijg ik de melding dat ik over moet schakelen op een andere batterij, terwijl de laptop gewoon aan de oplader ligt. Haal ik de batterij er vervolgens uit, dan gaat de laptop uit. Het lijkt een situatie van of de batterij of de adapter (want ik werd dus nu met de adapter/oplader eraan).

Zelf zit ik te denken aan een wijziging van de BIOS, maar daar heb ik (te) weinig ervaring mee. Daarnaast staat op de site van HP geen nieuwere BIOS update voor mijn laptop. :confused:

Laatst bewerkt:
Je laptop zal waarschijnlijk gewoon op de netspanning werken en dus is de adapter het probleem niet. Je kan deze voor de zekerheid nog even doormeten op voltage.
Je batterij zal denk ik het probleem vormen en is bij sommige laptops een soort van communicatie tussen lader en laptop in geval van spanningszaken. Doordat de batterij niet goed is, verstoort die alles. Sommige laptops kunnen uberhaupt niet zonder batterij werken.
Tip: Laat je accu is helemaal leeg lopen en kan je dan nog steeds werken en op dezelfde manier?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan