HP DV7 nieuwe GPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andreas23

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2012
Beste

Ik heb in november 2011 een nieuwe laptop gekocht. Van alles zeer tevreden, maar de GPU presteert net iets onder mijn verwachtingen.
Mijn specs:
CPU: i7-2670QM
Ram: 8 GB DDR 3
Moederbord: Hewlett-Packard model 1800
GPU: Intel HD Graphics Family 3000 met 1024mb + Radeon HD 6490M 1797MB DDDR5.
Nu vroeg ik mij af, of het mogelijk zou zijn deze HD 6490M te vervangen door een HD 7600M serie.

Iemand die er ervaring mee heeft, met dit soort zaken?

Een videokaart van een laptop is slechts een kleine chip en veel zijn custom-made. Dat wordt heel moeilijk.

Welke spellen speel je dan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bv Battlefield 3 draait niet echt vlot, maar Mw3 draait perfect op high settings.

Dat merk in nu ook al dat mijn laptop verschrikkelijk wam wordt, gewoon google earth starten en de ventilator doet al vervelend.

Dat is een HP gevalletje daar kan je niks aan doen. Download Speccy om je temperaturen in de gaten te houden.
Ik denk helaas niet dat je je videokaart zo kan vervangen. 6 jaar geleden waren er MXM kaarten die bij elk hetzelfde slot hadden maar tegenwoordig zit het gewoon gelast aan het moederbord.
En meestal is ook het mobo weer custom made dus het beste kun je een PC gebruiken en geen laptop. EN wat als je gamebooster download en bf3 op medium zet, dat kan nog helpen.
Ik heb een Asus N75sf en dat doe ik ook. Maar ik heb ook een gt 555m.

Ok, dank u wel voor het advies. Ik zal die gamebooster en speccy eens proberen.

Graag gedaan. Succes! Hele handige gratis programma's!

@mas90009

Zou je het quoten achterwegen willen laten wordt topic zo lang
;)

Sorry, ik was dat even gewend xd. Ik zal er wel mee ophouden? Is het trouwens al gelukt Andreas23?

Mas90009,
Ik heb speccy en gambooster gedownload en geprobeerd. Game booster doet wat het gevraagd word, maar speccy geeft 90°c voor het moederbord, 85°c op de CPU en 60°c voor de GPU (de lage GPU temp. had ik totaal niet verwacht) na een 10 tal min spelen. Kan er dan niets gedaan worden aan die fan problemen van HP (heb hem al reeds uitgeblazen met beperkt resultaat)?

Dat is echt te hoog. Je kunt beter een ventilator onder je laptop zetten of twee houten blokjes aan de zijkant zetten.
Hieraan kun je eigenlijk weinig doen :(.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan