HP Elitebook 2530P

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samdeezel

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Beste,

Ik heb een HP Elitebook 2530P
PC Specs HP elitebook 2530p.png

Ik heb op de site van HP het volgende gelezen
"Intel Universal Memory Architecture (UMA) graphics subsystem integrated with up to 384-MB
shared system memory"

Dus mijn grafische kaart is een van 384MB, is er enige optie op dit te verhogen of eventueel te vervangen?
Ik ben zo enorm tevreden over deze laptop dat ik hem gwn tot het Max wil uitbouwen en alle mogelijkheden wil overwegen!

Met vriendelijke groeten

Sam

Ik ben zo enorm tevreden over deze laptop dat ik hem gwn tot het Max wil uitbouwen en alle mogelijkheden wil overwegen!

Iedere cent die je in deze laptop steekt is weggegooid geld. De laptop is voor computertermen 'oud' te noemen.

Over de videokaart: De Intel GMA 4500M HD is slechts een videokaartje voor internetgebruik. Daarnaast is het zo dat de videokaart net zoveel geheugen gebruikt als dat ie kan nemen van het RAM (zoals jij hebt gezien max. 384MB). Het toewijzen van meer geheugen (waar je overigens een gemodde BIOS voor moet hebben) zal geen enkel effect hebben. Meer als 256MB heeft zo'n ding niet nodig voor Windows weer te geven.

Installeer ook eens W7 SP1. Je huidige Windows wordt niet meer geüpdatet en is dus vatbaarder voor virussen en heeft beveiligingslekken.

Laatst bewerkt:
denk je dat het mogelijk is als ik iemand ken die mijn bios kan aanpassen?
en mijn grafische kaart naar 512MB verander
en wat de gevolgen kunnen zijn als ik dit doe?
Ik werk nu al 5jaar met deze computer!
Hij is inderdaad oud maar draait perfect, is nog nooit gecrasht
Ik formatteer de SSD om de 3 a 6 Maand en mijn computer start op binnen de 8-12 seconden

Ik denk dat je het niet begrijpt, dat kan niet.
De video-chip kan niet meer als de genoemde 384 Mb geheugen "lenen" van je werkgeheugen. ( Dat is grofweg de betekenis van "shared" ofwel "gedeeld" geheugen ).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan