HP f2180 print niet in het midden en prints worden verschaald

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiekZ

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2002
Hallo,

Mijn vader heeft die printer/scanner/copier aangeschaft en geïnstalleerd.
Printen gaat niet goed.
Ik heb een A4-foldertje gemaakt als pdf-bestand met foto's en tekst, vanwege de indeling moet dit zonder verschaling afgedrukt worden.
Thuis heb ik een HP laserjet (oudje) en op m'n werk een kleuren copier, hier gaat het zonder problemen:
In Adobe Acrobat kies ik uiteraard voor 'verschaling: Geen' En automatisch centreren en roteren etc.

Dan printen, in acrobat zie je het afdrukvoorbeeld, keurig A4-tje met keurig het plaatje, niet verschaald. Ik zie alleen geen grijs gebiedje van eventuele printermarges, maar het ziet er netjes uit.
Vervolgens opent HP een tweede printvoorbeeld, waarbij het plaatje versmald is EN verschoven op het papier waardoor er zo'n twee cm. rechts van het papier afvalt.
Wat dan wel goed gaat is dat HP het printje ook exact zo maakt zoals dat scheve voorbeeldje.

1. Kan ik die printer zonder al die HP-ballast gebruiken?? Kan ik ergens een driver vinden ipv de standaard HP software van heel veel MB's?? Ik heb gezocht maar alleen die HP biedt alleen die software-programma-ballast.
(Ik wil gewoon printen. meer niet.)

2. Of weet iemand een oplossing dat het printje wel gecentreerd en onverschaald eruit komt?

(kan het te maken hebben met XP? Er staat nog geen servicepack 2 op zijn computer...)

Tot slot, ik heb al het een en ander geprobeeld. Hp (software) ge-deïnstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd.
Papier eruit erin, ander papier (tja, je moet wat) Printer aan printer uit, gereset etc
Maar ook: een JPG gemaakt het foldertje, A4 formaat: Zelfde probleem.
Ook printen van de JPG uit windows verkenner: zelfde probleem.

Laatst bewerkt:
Het heeft even geduurd, maar de veroorzaker van het probleem is ontdekt.

Het is de dongle van het tekenprogramma dat hij gebruikt. Deze moet in de printerpoort.
Zonder die dongel print de printer naar behoren, met de dongel geeft ie al die problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan