HP F370 aansluiten op 3 pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

totti123

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Geachte Lezers,

Ik heb een HP All in One F370 printer aangesloten op 1 pc met als besturingsysteem xp home 32bit. Ik heb boven ook nog 2 pc staan. Ik wil graag de printer kunnen delen zodat ik op alle pc de printer een opdracht kan geven om uit te printen. Ik heb boven op 1 pc vista home 32bit en op de andere xp home 32bit. Hoe kan ik dit doen? De pc waar de printer op aangesloten is zit samen met 1 andere van boven op een switch. En kabel loopt van de switch naar de modem toe. En de andere de pc met vista die loopt gelijk naar de modem. Hoe kan ik dit maken?

Start--> Confugiratie scherm-->printers en scanners daarna klik je met je rechtermuis knop op de printer die je wil delen en dan staat er delen en kan je de printer instellen
staat het daar niet klik dan op eigenschappen en dan de tab delen

ik weet niet of het juist is . zo uit me hoofd want ik gebruik vista
en als de printer is gedeeld dan kan je op de andere pc gaan zoeken naar gedeelde printers

Ik heb hem geprobeerd te zoeken met vista. Maar dan moet ik kiezen tussen netwerk printer en lokale printer. Welke moet ik kiezen? Ik weet niet of ik netwerk heb. Kun u er uit komen of ik een netwerk heb als u mijn vraag lees?

ja jij hebt een netwerk
dus je moet op het netwerk zoeken
lokaal is dat die aan de pc is aangesloten maar hij zit niet op die pc maar op een andere.
dus het zit op het netwerk

en zeg maar je ebn 14;)

Maar de printer is op de pc aangesloten. Dus dat is toch lokaal. Dus dan zou ik een netwerk moeten maken op de pc waar de printer is aangesloten?

nee je hebt al een netwerk
maar hij is niet lokaal aangesloten lokaal is dat die op e pc is aangesloten waar vista zit en hij zit aangesloten op de pc beneden en die pc is aangesloten op jou netwerk dus je moet op het netwerk zoeken

Ik heb geklikt op netwerk printer. Maar dan kan hij de printer niet vinden. Toen klikte ik op "de printer die ik wil staat niet in deze lijst". Toen kreeg ik een lijst met 3 optie:
Een printer zoeken.
Een gedeelde printer op naam selecteren
Een printer met behulp van een TCP/IP adres of hostnaam toevoegen.
Wat moet ik doen?

heb je soms norton of iets anders (Firewall ?)

ok als het internet Sercurity is dan klopt het dat hij hem niet kan vinden je moet eerst de IP adressen in de Firewall doen

oke je moet me eerst uitleggen welke pc's norten hebben en welke heeft panda?

Panda zit op vista mijne dus. En norton op de pc waar de printer is aan gesloten

oke ga in vista naar
Confugiratie scherm
Netwerk centrum
Status weergeven
Details
dan kijk je naar IPv4 IP Adress de cijfers die erachter staat schrijf je op
als je dat hebt gedaan meld het even

oke nu moet je in Norton's firewall dat IP zetten (moet ergens kunnen weet niet precies waar...)

Ja
en ook van die andere pc met XP
en dan nog in dieandere PC ook de 2 IP adressen zetten

Ik heb de firewall (van xp) uit gezet en het lukt!
Maar als ik de firewall weer aan zet dan doet het niet (logisch).
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij mijn computer door de firewall heen laat?
Ik heb wel gezien poort toevoegen.
Is dat het misschien?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan