HP f380 print niet vauit Word(pad)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tveer

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Beste hulpverlener,

Betreft HP Deskjet F380 all-in-one.
Probleem: print niet vanuit Word (ook niet vanuit Wordpad). Er rolt een blanco blaadje uit de printer.
Emails kunnen wel worden geprint. Scannen en copieren gaat ook goed.
Kortom, technisch gezien lijkt me er geen probleem te zijn maar blijkbaar zit er in de communicatie iets niet goed
Software verwijderd en opnieuw geinstalleerd (USB er pas in gedaan toen installatieprog. daar om vroeg) maar situatie is ongewijzigd: wel vanuit email etc maar niet vanuit Word.
Afdrukinstelling in Word nagelopen, volgens mij staat alles correct.

Help?

Configuratie:
XP sp2
Kaspersky
Zone-alarm
USB 2 op pc (maak gebruik van USB 1 hubje, maar direct aansluiten op USB2 op pc maakt ook geen verschil)

Niemand?

Kan het zijn dat er bij printen vanuit bijv. outlook (dus niet Word) een zwarte afdruk wordt gemaakt dmv de kleurencartridges? Het printje lijkt namelijk meer donkergrijs dan zwart te zijn.........
Dat zou kunnen betekenen dat er iets niet correct is met de instellingen en/of dat de zwarte cartridge defect is.
Hoe kan ik bij een HP F380 nagaan of de instellingen hieromtrent correct zijn?

Graag reactie...

nog steeds geen ideeen?
Ik ga binnenkort de hele boel maar weer verwijderen en opnieuw installeren.
Kijken of de tijd zijn werk doet......

Even deze kwestie nieuw leven inblazen.....

Het lijkt er nu op dat printopdrachten om de een of andere reden in de wachtrij blijven staan.

Geen idee waarom. Klik ik er met rechts op en kies ik afdrukken voorzetten (ofzoiets) dan gebeurt er nog steeds niets.

Ook een testpagina leidt tot niets..........de probleemoplosser helpt me ook niets verder.

Een scan maken van een brief levert een printje op van alleen het gekleurde briefhoofd. Dan zou je denken dat de zwarte inkt misschien op is..........maar, het enige wat wel gaat, is emails afdrukken. Die rollen dan trouwens wel in een heel lichtgrijs zwart uit de printer.

Kunnen jullie hier iets mee? Zelfs de helpdesk van HP komt met de gebruikelijke adviezen zoals software verwijderen en opnieuw installeren of alle verbindingen nalopen. Tja.......dat heb ik al zo vaak gedaan en naar mijn mening zit alles okay.

Groet
T

probeer eens in de eigenschappen van je printer te kijken of er nog documenten inde w8rij staan...

Ja, dat is ook een probleem. Want soms staan daar inderdaad nog docu's.
Er lijken dus 2 problemen te zijn.

a. printopdrachten blijven soms in wachtrij staan. Ik krijg ze dan ook niet meer afgedrukt
b. printen vanuit Outlook gaat wel maar niet vanuit Word oid

Kan het aan het USB hubje liggen? Ik heb die er wel eens tussenuit gehaald -zonder pc/printer uit aan te zetten- maar dat maakt dan geen verschil.

Kan het zijn dat de outlookprintopdrachten niet echt in zwart maar in zwart-gemaakt-door kleurencartridge wordt gemaakt?

Wie weet meer?

Met een soort van schaamrood op de kaken, zal ik deze vraag afsluiten...

Uiteindelijk heb ik het volgende gedaan.
Via de HP-site de meest actuele software gedownload voor het verwijderen van reeds geinstalleerde software EN de nieuwste software gedownload om te installeren.

Resultaat: geen verbetering

2 dingen vielen me vervolgens op.
-de kop van de zwarte cartridge leek "droger" te zijn dan de kleuren-.
-het printen van een email met tekst, wat wel lukte, bleek volgens de afdrukinstellingen ook met kleuren te mogen worden gedaan. Toen ik bij die optie aangaf dat alleen met zwart mocht worden geprint, rolde er een blanco velletje uit de printer.

Mijn conclusie was dus dat de zwarte inktcartridge op was. Leek niet logisch, was net gevuld..............bij een navul-adresje.......

Nieuwe originele HP zwarte cartridge gekocht (duur!) en geplaatst en zie, hij doet het weer!

Laat dit een les zijn voor anderen..................vandaar dit bericht met enige schaamte geplaatst.

Groet
T

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan