HP formateren en normale windows terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

lichtflits

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2000
Hoi.

Ik kom net van mensen terug die een hp pc hebben, maar dat ding is zo traag als wat.
Er schijnen al verschillende mensen naar gekeken te hebben, maar niemand krijgt het opgelost.
Nou heb ik begrepen dat een hp pc niet zomaar geformateerd kan worden, maar dat je een speciale cd van hp nodig hebt.

Kan dit niet anders?
Wat blokkeerd de pc waardoor je niet met een normale opstart diskette het systeem kan formateren en de normale windows xp of vista kan installeren?

Het gaat om een AMD 2400 met 256ddr gebeugen.
Maar dat toestel is vele malen trager als de Amd 1800 die hier thuis nog staat.

Hoi.

Ik kom net van mensen terug die een hp pc hebben, maar dat ding is zo traag als wat.
Er schijnen al verschillende mensen naar gekeken te hebben, maar niemand krijgt het opgelost.
Nou heb ik begrepen dat een hp pc niet zomaar geformateerd kan worden, maar dat je een speciale cd van hp nodig hebt.

Kan dit niet anders?
Wat blokkeerd de pc waardoor je niet met een normale opstart diskette het systeem kan formateren en de normale windows xp of vista kan installeren?

Het gaat om een AMD 2400 met 256ddr gebeugen.
Maar dat toestel is vele malen trager als de Amd 1800 die hier thuis nog staat.

Je kan altijd formateren normaal gezien, wat dat ze bedoelen is waarschijnlijk dat je zogenaamde drivers nodig hebt (ook wel stuurprogramma's genoemd, ze vertellen de pc hoe het met het apparaat moet "praten")

Je pc kan door vele dingen blokeren of vertragen:
-spyware
-virussen
-te veel programma's
-ongeldige systeemcache
-...

Het beste is om of volledig met een heleboel programma's je pc op te kuisen (ik denk dan aan ccleaner, tune up utilities, schijfdefragmentatie ad-aware, avg, et cetera)
of je kan ook een volledige formatatie doen en windows er terug op zetten

veel succes
Nick:thumb:

ik zat dus inderdaad aan formateren te denken.
alleen hebben ze mij verteld dat je bij een HP pc, perse een HP windows versie nodig hebt.
waarom is het niet mogelijk om een normale orginele windows xp te installeren zonder alle HP troep?

Voor zover ik weet kun je gewoon elke willekeurige Windows XP cd-rom gebruiken voor een installatie. Als er een driver-cd van HP bij de computer zit is dat natuurlijk mooi, anders kun je ze ook downloaden. Voordeel is dat je zo nieuwere driver-versies binnenhaalt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan