HP G61-420ED Helderheid werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrMvandoorn

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2010
Hallo allemaal. Ik zit met een groot probleem.

Ik heb nu ongeveer een jaar een HP G61-420ED laptop. Deze was uitgerust met de helderheid buttons op FN+F7 en FN+F8. Ik heb nooit andere drivers e.d. geïnstalleerd, maar sinds kort gaat mijn helderheid niet meer harder/hoger/helderder of zachter/lager/donkerder.

Nu heb ik HP geraadpleegd en hun conclusie is: Doordat uw laptop niet meer in de garantie valt kunnen wij u geen support via telefoon of mail aanbieden. We kunnen u alleen de probleemoplossing toesturen.

Nou, de probleemoplossing deed ook niets. Drivers opnieuw geinstalleerd:

Ze bevolen aan om de volgende dingen te installeren/overschrijven:

WinFlash programma voor HP Notebook systeem-BIOS (voor Notebooks met Intel-processoren) Versie F.23
Driver voor de Mobile Intel 4 serie Express chipsetfamilie Versie 8.15.10.1883 A
Intel Chipset Installation Utility for ICH9 for Microsoft Windows 7 Versie 9.1.1.1019 A

Alles dus gedownload en geinstalleerd, maar nog werkt het niet. Tevens komt er in de configuratiescherm bij Display/beeldscherm geen optie "Change Brightness" of "Helderheid aanpassen".
Dit is nergens te vinden.

Algemenen informatie:

Windows 7 Home Premium 64-bit (Met originele licentie) service pack 1
150GB HDD
4GB Ramgeheugen.
Intel(R) Core(TM)2 duo CPU T6600 @ 2.20GHz 2.20GHz
Classificatie: 3,4

Beeldschermadapter: Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family
Stuurprogrammaversie: 8.15.10.1883

Computer: ACPI x64-based PC
Stuurprogrammaversie: 6.1.7600.16385

Als je nog wat informatie nodig hebt, geef een gil, dan plaats ik dat z.s.m.!

Wie heeft voor mij de oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt,

Mike

Zekerheid over de oplossing heb ik niet maar:
a. Hopelijk gebruik je niet van die programma's zoals TuneUp Utilities etc.
b. Niet 100% zeker dat die kan helpen met je probleem, maar mogelijk moet je HP Quick Launch Buttons (opnieuw) installeren.

Tijs.

Ik ga het even proberen. Thanks voor de feedback. Je hoort zo van me Tijs.

MVG Mike

Zekerheid over de oplossing heb ik niet maar:
a. Hopelijk gebruik je niet van die programma's zoals TuneUp Utilities etc.
b. Niet 100% zeker dat die kan helpen met je probleem, maar mogelijk moet je HP Quick Launch Buttons (opnieuw) installeren.

Tijs.

Hoi Tijs, de HP Quick Loaunch Buttons zijn succesvol geherinstalleerd,

helaas heeft het niet geholpen. Heb jij misschien nog andere tips? BVD!

Kun je in Energiebeheer -> De schema-instellingen wijzigen
nog wél de helderheid aanpassen voor tijdens batterijgebruik en op netspanning?
Energiebeheer (o.a.) te bereiken via [Windows-toets]r toetscombinatie -> powercfg.cpl

Overigens heb ik geen tips meer: Doorgaans moet je voor de FN-toets functionaliteiten software installeren, en dat Quick Launch kwam nog het dichtste in de buurt.

Tijs.

Hmm... zie dat jouw tweede schermafdruk er heel anders uitziet dan (zie plaatje) wat op mijn laptop te zien is, in het nadeel van jouw laptop.

Tijs.

energiebeheer_laptop.png

Zou je nog iets weten qua drivers of software om dit te veranderen, want ik zie echt niks, zo donker is het. Alleen 's nachts.

Is je laptop niet gewoon kapot? Mogelijk is de backlight module kapot? Overigens zou in het laatste geval helemaal geen licht uit het beeldscherm van je laptop komen.

Tijs.

Ik zal het laten nachecken. Voor andere als je nog tips hebt, ik hoor het graag.

Tijs super bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan