HP G72 - geen beeldschermfunctionaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

PappaBazzi

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
HP G72 - geen beeldschermfunctionaliteit

Hallo,
Mijn laptop (HP G72) is nu 14 mnd oud. Sinds 14 dagen geen beeldschermfunctie meer. Via parallelle monitor is laptop benaderbaar en werkt dan ogenschijnlijk probleemloos. Leverancier is failliet gegaan. Opvolger neemt voorwaarden en service niet over. HP NLD geeft aan ouderdom > 1 jr = geen taak voor ons meer. Wat heb ik zelf gedaaan? Eerst malware scan: malware = 0. ESET dieptescan: resulaat: geen virsussen oid. Logboek gaf eerst aan: Error e_BIOS_INVALID_COMMAND_TYPE from BIOS WMI call Command/30h while getting EDID Data. Via internetresearch geleerd: HP software framework deinstall, daarna install. Gedaan, reboot. Probleem blijft. Logboek geeft deze foutmelding echter niet meer. Nu wel: HP Wireless assistant: GetPanelBrightnessTables() failed : e_BIOS_INVALID_COMMAND_TYPE. Is het een hardware of een softwareprobleem? Is iemand bekend met dit probleem en op welke wijze heb jij dit probleem kunnen oplossen? Dank!

Van Hp had ik iets meer coulance verwacht, gezien mijn ervaringen, maar dat terzijde.

Als je met een schijnwerper in je beeld schijnt, kun je dan nog iets waarnemen al is het heel in de verte.
Zo ja zal je inverter kapot zijn (verbinding tussen je videokaart en scherm).
Met de nodige accuratesse is het goed te doen om die zelf te vervangen.
Kostprijs in NL ong. € 40,- maar als je zoekt op eBay kost het een fractie al zal de levertijd natuurlijk wel iets langer zijn.

HP G72 - geen beeldschermfunctionaliteit - reactie op bericht Coenraad

Hallo Coenraad,
dank voor jouw reactie. Inderdaad is het zo dat met een felle lamp op het beeldscherm gericht, ik in de verte contouren waarneem van een aanlogveld oid. Ik ga deze lead verder onderzoeken, met name de mogelijkheid tot zelfreparatie. M.vr.gr. Polarlander

Ik laat de posting even openstaan, totdat een definitief resultaat werd bereikt.

M.b.t. gedrag HP Nederland: tsja, ook daar merk je de hand van "modern management". Alleen sturen op snelle telefoontijden, kwaliteit en klantenbinding is allang niet meer belangrijk. Ze hebben 600 euro aan mij verdiend. Na een jaar ben je niet meer interessant voor dat MT. Je krijgt een schop onder jouw jeweetwelwaar.... Bij de volgende hardware aankoop zal HP ergens onderaan de lijst staan. Jammer, maar je merkt het meer en meer om je heen. Maar goed, dat is een ander topic.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan