HP ingebouwde laptop werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric1992

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2012
goedendag, ik heb hier een hp pavilion dv9000.
deze draait nu op windows 7, en alles werkt prima. behalve de interne microfoon.

ik heb al gekeken naar driver updates, en dat leverde niks op. in apparaat beheer is de microfoon ook niet te vinden.

zou iemand mij kunnen helpen? alvast bedankt.

Eric

Zit er niet ergens een knopje of toets-combinatie (Fn+een andere toets) om de microfoon aan te zetten? Zal vast wel in de handleiding staan.
Kijk ook eens in de BIOS of daar wellicht de microfoon aangezet moet worden.
Als een apparaat niet in apparaatbeheer wordt vermeld dan zit ie niet in de PC, of is ie niet aangezet.

Als je rechtsonderin op je taakbalk bij het luidsprekertje even bij de eigenschappen gaat kijken dan heb je kans daar de microfoon uitgeschakeld staat.

bij de eigenschappen staat alleen de aansluiting voor de externe microfoon. ik weet zeker dat er 1 ingebouwd zit want naast mijn webcam zitten 2 microons.

ik weet niet hoe ik dat in mijn bios kan doen, kunt u mij dat uitleggen?

Of garantie claimen of even die rand om het display demonteren, kan een kontaktprobleem zijn, achter de rubbertjes naast het display zitten de schroeven ervoor.
Paar keer in die bovenrand knijpen waar die dingen zitten wil ook wel eens helpen.

PS,
Als ze het ooit hebben gedaan en je bent niet in de bios geweest...........

Laatst bewerkt:
de laptop zelf is uit 2009 volgens mij, dus garantie zal er niet in zitten, hij is ook gebouwd voor windows vista, maar heb hem gekocht met windows 7 erop. kan het probleem daar in zitten? ik heb wel in mijn bios gekeken, maar werd daar niet wijs van

sorry voor de onduidelijkheid, sinds ik de laptop heb niet, heb em nu zelf 2 weken, of ze daarvoor gewerkt hebben weet ik niet. is 2dehands gekocht.

Die rand is vaak eenvoudig eraf te halen hoor, paar keer de connectors af en in drukken kan dat probleem al oplossen.
Gebeurt ook vaak met die camera's die daar inzitten.

oke, vlak voordat ik dit wou doen heb ik de stuurprogramma's kompleet verweijdert, nu staat de microfoon wel bij mijn geluidsapparaten maar de opname is nog vrij zwak. enig idee hoe ik dat verder oplos.

alvast sper bedankt voor de tips

Overigens dien je wel na het verwijderen van de schroeven met een stukje hard plastic of hout, van een wasknijper o.i.d het kliksysteem los maken, met een nagel langs de rand wil het ook al vaak maar dat ontdek je wel vanzelf wat het beste gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan