HP IPAQ Pocket PC 5400 series ( OPLADEN )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ibinho

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hello there,

Nou, ik heb me echt suf gezocht naar een topic waar ik mijn probleem kon vinden maar heb nog niks kunnen vinden of ik heb iets over het hoofd gezien.
Naja, hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven/zeggen wat ik moet/kan doen.

Als ik mijn HP IPAQ POCKET PC 5450 in de lader/ush/etc stop dan laadt het niet op.
Heeft een tijdje stil gelegen ergens in mijn slaapkamer maar wil hem weer gebruiken maar laadt niet op..
Soms als ik de lader in de stopcontact stop dan gaat de scherm heel snel aan uit ( witte scherm dan ). En oranje(laad lichtje) brande maar 3 seconden en sindsdien heeft het lichtje niet meer gebrand alleen scherm af en toe op wit gesprongen en toen weer uit.

Sorry dat ik het een beetje weird vertel maar kunnen jullie mij a.u.b helpen.

Alvast van harte bedankt mensen:love:

Groeten, Ibinho

HP iPAQ 3115

Twee HP iPAQ's, de ene geheel nieuw, willen niet laden nadat de batterijen geheel leeg raakten.
Ik heb ook een extra batterij met grotere capaciteit, ook die laadt niet op.
Niet in de cradle, ook niet aan de USB kabel.

Heeft iemand enig idee? Bij HP niet in elk geval.

Hallo

Hopelijk niet te technisch...

Dergelijke toestellen bezitten de interne "batterijoplaad" elektronika intern.

Indien echter de ingebouwde batterij volledig leeg is , krijgt deze geen elektronika geen voeding en weigert dan uiteraard de batterij op te laden .

Deze batterij "even helpen" , en opladen d.m.v. een externe voeding = meestal de oplossing.

Let wel : uiteraard opletten i.v.m. laadstroom en spanning , want meestal is er een l.i.o.n. batterij gebruikt , en deze zijn niet vergevingsgezind , indien de oplaad parameters niet korrekt zijn. (ontploffingsgevaar)

Het te diep ontladen van een l.i.o.n. batterij is uiteraard niet gezond , resulteerd soms zelfs in kortsluiting van de batterij (dus ook kontrole van eventuele s.m.d. zekeringen)

Hopelijk heb je hier iets aan .

Indien al het bovenstaande voor u chinees is :

Niet zelf aan "m.c. gyveren " , maar :

Een beetje deftige lokale t.v. technieker weet zeker wel wat er hier vermeld/bedoeld wordt...

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan