HP laptop advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe laptop, ter vervanging van mijn huidige HP Pavilion DV7 2260ed
Huidig systeem:
Intel Core 2 Duo T6600
8 GB DDR3 RAM (upgrade)
1x Samsung 840EVO 120GB SSD (upgrade)
1xWD Black Caviar 320GB
ATI Radeon HD 4530, 512MB dedicated DDR3 RAM, max .2023MB allocated
17.3"

Liefst zou ik gewoon weer een lekker groot 17" scherm hebben. Het ding zal zelden of nooit onder de arm mee uit huis genomen worden, dus formaat, gewicht en batterijduur zijn niet zo van belang. Wat wel van belang is, is een fatsoenlijke videokaart en CPU, dus geen Intel Intergrated Graphics of iets wat erop lijkt. Ik wil probleemloos foto's bewerken en ook af en toe wat recente(re) games kunnen spelen met acceptabele beeldkwaliteit.
Wat betreft de CPU en videokaarten ben ik er al iets te lang uit ben ik bang, dus....Wat is wijsheid? Intel, AMD? En wat dan? i5, i7, A8, A10?
Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende typen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
De HDD is ook een dingetje... grootte is niet zo heel belangrijk (500GB is in beginsel genoeg, extern kan immers ook), maar ik heb het vermoeden dat ik door de SSD in mijn huidige laptop nogal verwend ben. Doe ik er wijs aan om een systeem met een (alleen) een gewone HDD te nemen?

Een beetje zoekende kwam ik op onderstaande 2 systemen uit. Eén met een Intel i7 en één met een AMD A-10. Is dat wat? Is de i7 het prijsverschil waard? Hebben jullie een beter alternatief? Budget is €800,-

http://www.laptopshop.nl/vergelijken/474571/474574/

voor het spelen van games raad ik een desktop aan.
voor een beetje degelijke kwaliteit gamen moet je toch wel wat hoger zitten wat betreft budget zo rond de 1500
verder gaan laptops minder lang mee wat betreft prestatie en kun je ze meestal niet upgraden.

verder is bij het spelen van games de Videokaart het belangrijkste

de HP met de GT840M zal recente games aan kunnen op lage detail maar meer ook niet.
de andere laptop is niet geschikt voor games.

Laatst bewerkt:
Een desktop is beter natuurlijk, ook gemakkelijker te updaten. Maar voor minder dan 1500 euro is er toch ook wel iets te koop neem ik aan? Het hoef geenhardcore-game apparaat te zijn.
Diverse merken bieden - wat zij zelf noemen - Gaminglaptops aan vanaf pakweg 900, zelfs Alienware biedt voor minder dan 1000 euro al een laptop. Daarbij wel opmerken dat het dan doorgaans geen 17 inch is,natuurlijk

Maar..... Even kort door de bocht is een 840 videokaart minimaal wenselijk?

Hoi,

Weet niet of je aan de hp vast zit maar deze heeft een betere videochip als de 840 en volgens mij ook nog een beter merk wat is je budget want die twee van jou zit 200 euro

Hmmm.... ik ga nog eens in mijn spaarvarken kijken. Moet het thuis ook nog kunnen uitleggen he... :-)

Voorlopig heb ik het huidige systeem maar eens een beetje gekieteld, dat scheelt al veel. Gebruikte tools: RivaTuner, GPU-Z en Heaven Benchmark
GPU loopt nu stabiel op 600Mhz (+100), geheugensnelheid 766 Mhz (+100). Na een half uur onder volle stress blijft de temparatuur nog steeds onder de 70ºC :-)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan