hp laptop batterij lader stuk .

Status
Niet open voor verdere reacties.

shapside13

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
hallo iedereen .

Mijn lader van mijn laptop is stuk , nu heb ik een nieuwe universele lader gekocht en blijkt nu dat de laptop wel werkt maar dat de batterij niet oplaad.

Na wat opzoekwerk blijkt dat sommige serie's van hp geen universele lader accepteren , maar de originele laders worden blijkbaar niet meer gemaakt .

nu heb ik toevallig nog een oude adapter die echter 1V teveel uitgang spanning geeft en ik vroeg mij af of deze 1V extra schade zou berokkenen aan mijn laptop ?

als dit niet zoveel kwaad kan , kan ik de stekker van mijn de kapotte adapter solderen op die oude adapter die 1V teveel geeft .
want ik zou liever niet beginnen soldere aan die pas-nieuwe universele lader.

ik hoop spoedig op wat hulp.
groeten

Die 1Volt meer kan geen kwaad... vraag blijft alleen of de HP deze lader wel accepteert....
Kijk wel even of die oude adapter wel de stroomsterkte (mA) aankan, anders wordt het ding erg heet en stopt er vervolgens mee....

volgens mij accepteerd hp die universele lader niet omdat de aansluiting van de lader geen originele hp stekker heeft maar ik hoop dat als ik daar die plug van de kapotte hp lader aan soldeer dit wel gaat gededecteerd alsof het een originele hp lader zou zijn .

Let wel goed op + en - ! Anders even wachten met het experiment tot oudejaar!:D

ja zal ik zeker doen , met gelijkspanning is het inderdaad toch even opletten .

indien het toch verkeerd aangeslote zou zijn . wat kan er in het slechtste geval dan gebeuren ? enkel kapotte batterij ? mischien een zekering die doorbrand ? of een heel kapotte laptop ?

Meestal zit er een diode aan de ingang die bij verkeerd om aansluiten de spanning gewoon tegenhoudt. Zit die er niet dan kan er zeer veel kapot gaan.... omdat veel van die adapters niet gezekerd zijn (sommige kun je niet eens openschroeven) maar een thermisch contact hebben en een current limiter.....

Ik weet dat deze thread al een tijdje staat, maar ik ben tegen een dezelfde probleem aangelopen.

een kennis van me heeft met een universele adapter, de laptop even draaiende gehad en daarna niet meer. Wat zou hier het probleem van kunnen zijn of heeft dit met het zelfde te maken dat je 'echt' een adpater van HP moet gebruiken?

@kgoverkamp:Topic is idd al heel erg belegen.:)

Gaarne zelf een vraag maken.Deze voorzie ik van een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan