HP Laptop Batterij vervangen

reuslucius

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2011
Hallo Allemaal

Ik heb 1 hp laptop waarvan ik de batterij moet vervangen.

De huidige batterij is 10,8 volt en 4910 MAH 55 w

Online zie ik zowel originele als vervangende (huismerk) batterijen sommige ervan hebben meer MAH

Mijn vragen:

wat is beter origineel of huismerk?
Zijn er goede huismerken?
Kan het kwaad om een laptop continue aan de lader te hebben?
Kan meer MAH kwaad? ik zag 1 batterij die 8800 MAH had.

Wat batterijen betreft is er niet veel verschil. Tegen de tijd dat de originele batterij het begeeft is de laptop al een aantal jaren oud. Een huismerk batterij gaat dan meestal lang genoeg mee voor de resterende levensduur van het apparaat.

Het continue aan de lader hangen. Daar zijn de meningen over verdeeld. Persoonlijk maak ik mij er niet druk over. Zeker nu ik veel gebruik maak van een dock om de laptop aan de schermen te koppelen. Dan hangt die ook weer gelijk aan de lader. Is een hoop gedoe om daar steeds aan te moeten denken voor een heel klein beetje meer levensduur van de batterij.

Meer mAh is geen probleem. Meer mAh betekent alleen maar dat de batterij meer inhoud heeft en dus langer op 1 lading kan werken. Persoonlijk zou ik dan wel batterijen vermijden die bijna 2 keer zovee mAh in dezelfde behuizing weten te proppen. Is chemisch en natuurkundig niet echt geloofwaardig. Vooral niet als die batterij dan ook nog net zo duur (of goedkoper) is.

Terug
Bovenaan Onderaan