HP laptop beeldscherm&toetsenbord&touchpad lopen vast. Graag hulp !

Status
Niet open voor verdere reacties.

nador013

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2012
Goede dag mensen,

ik heb een hp compaq nc6120.

Mijn probleem is zodra ik de laptop op me schoot leg of schuin hou dan reageert de touchpad en toetsenbord en beeldscherm nergens meer op.
zodra ik links of rechts van de touchpad ergens op druk dan doet hij het weer wel.

Een voorbeeld:
als ik een filmpje kijk en leg hem op tafel dan doet alles het wel, zodra ik hem optil en op me schoot leg dan stopt hij er mee (beeldscherm blijft wel gewoon aan) zodra ik links of rechts van de touchpad druk dan doet hij het weer wel en gaat het filmpje gewoon verder waar hij gebleven was.

GRAAG HULP !

Laatst bewerkt:
Eerste vraag, heb je nog garantie op je laptop? Zoja, ga even terug na de winkel, dit lijkt me meer een hardware matige fout.

Eerlijk gezegd niet meteen. Als je hem alleen op tafel zet kan hij uren doordraaien?

Hallo

"weet jij misschien waar het aan ligt ?"

Uiteindelijk komt het hier op neer ....

Slechte kontakten ergens in het motherboard.

Het zal vermoedelijk niet evident zijn om ooit de oorzaak te vinden/herstellen.

Slechte kontakten door stof , het warm tornen van het motherboard , oververhitting door stof in de heatpipe radiator zijn de meest voorkomende oorzaken.

Het mechanisch blokkeren van de natuurlijke aan/afzuigopeningen is jammer genoeg ook een veel te veel voorkomende oorzaak (zodra ik de laptop op me schoot leg)

In een laptop zit ook een harddisk.

Deze is schok/trillingsgevoelig en een technisch hoogstandje van fijnmechaniek.

Hiermee ( zodra ik hem optil / op me schoot leg / of schuin hou ) zal deze dus zeker niet mee akkoord gaan.

Al het bovenstaande , of een combinatie van ... , zal vermoedelijk aan de basis liggen van dit uiteindelijke defekt.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan