HP-laptop bevriest tijdens 1ste keer opstarten (Windows 10)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Lice
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lice

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2008
Berichten
5
Help, mijn laptop heeft moeite met opstarten. Bij de eerste keer opstarten bevriest het scherm zodra het blauwe HP-logo is verschenen op het nog zwarte scherm. Het draaiende rondje met witte stoppen heeft dan 1 seconde gedraaid en staat vervolgens vast.

Na een paar minuten / soms meteen, druk ik de aan/uit-button in (paar seconden) en dan gaat de laptop uit.

Vervolgens doe ik de laptop meteen weer aan en Viola: het opstarten gaat prima!

Iemand enig idee of dit probleem hardware- of softwarematig is? Dit is belangrijk voor mij, want op hardware heb ik garantie via een verzekering, maar op softwareinstellingen (begrijpelijk) niet.

Ik heb een HP Pavilion 15 Notebook PC, productnummer: J2S30EA#ABH, Windows 10 Home 64 bits. Ik heb de virusscanner van McAfee LiveSafe en deze is up to date.

Ik hoor graag van jullie! Alvast zeer veel dank bij voorbaat.

Vrl. groet, Lice
 
Probeer het eens te achterhalen d.m.v. de schone opstart.

Combineer [windowstoets] & r] → typ: msconfig → Vink Selectief opstarten aan.
Vink het tabblad Services en Ospstarten aan en vink daar alles uit.
Start vervolgens opnieuw en vink daar alles 1-voor-1 aan om de veroorzaker te ontdekken.

Laat mij ook naar je services kijken.

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
On Error Resume Next
Set FiSyOb = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objLog = FiSyOb.createTextFile("result.txt",true)
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
& "{impersonationLevel=impersonate}!\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set Service_Info_1 = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_SystemDriver")
Set Service_Info_2 = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_Service")
objLog.writeline "-- SERVICES --"
objLog.writeline ""
For Each objService_Info_2 in Service_Info_2
Select Case objService_Info_2.StartMode
Case "Boot" SM = "0"
Case "System" SM = "1"
Case "Auto" SM = "2"
Case "Manual" SM = "3"
Case "Disabled" SM = "4"
Case Else SM = "Unknown"
End Select
Select Case objService_Info_2.State
Case "Paused" ST = "P"
Case "Running" ST = "R"
Case "Stopped" ST = "S"
Case Else ST = "Unknown"
End Select
objLog.writeline( ST & SM & " - " & objService_Info_2.Name & " - " & objService_Info_2.DisplayName & " - " & objService_Info_2.PathName )
Next
objLogFile.Close

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:serviceslist.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → serviceslist.vbsOpenen

In dezelfde map als waarin je dit script uitvoert, zal een log result.txt verschijnen.
Post dit log in je volgende reactie.
 
Hallo

"Na een paar minuten / soms meteen, druk ik de aan/uit-button in (paar seconden) en dan gaat de laptop uit. ...."

Dit is de ideale manier om een operating system / harddisk te laten crashen .... verkopers van hard/software zullen dit topic uiteraard graag lezen ...

Geen flauw idee hoe jij met de betrokken hardware omgaat , maar ... laat eens crystaldiskinfo draaien ... zal vermoedelijk verhelderend zijn .... (status dient uiteraard goed (good) te zijn ...)

Jammerlijk genoeg geen ouderdom vermelding van de betrokken p.c. ....

Mocht dit kloppen ... " Windows 10 Home 64 bits." , en er geen update is geweest van win ??? naar win 10 ... is dit een nieuwe p.c. , en zou ik garantie claimen ...

Ik gok/hoop voor u ... dat dit een software probleem is , maar .... tussen de regels door lezende ... vermoed ik eerder een hardware (harddisk) probleem ...

Peter
 
Heb je al wat meer duidelijkheid over de oorzaak van de problemen Lice ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan