Hp laptop gaat weer uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Typhoon49

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2016
Hallo,
Mijn hp G62 laptop wil niet meer aan. Eerst laptop met batterij een dag op de lader gehad, opstarten, komt in Windows 7 menu maar gaat dan uit. Opnieuw aangezet maar gaat direct weer uit. Weer dag opgeladen , doet het ong. een minuut en gaat weer uit. Heb batterij eruit gehaald maar als hij een dag aan de lader staat doet hij het even en gaat dan weer uit en doet daarna niets meer. Heb harde schijf verwijders, halve dag op de lader gehad, doet het 15 seconden en gaat weer uit. Ik heb de oplader doorgemeten en die is volgens mij nog goed. Is het moederbord stuk? Iedere keer als de laptop lang aan de lader zit doet hij het eventjes maar daarna niks meer.

Een hele lap tekst, maar ik kan er niet (duidelijk) uit halen of de laptop op netspanning/stroomadapter hetzelfde vertoont.
Vertoont de laptop dit gedrag op netspanning niet, dan zal de batterij de geest gegeven hebben, en dat zou dan in zoverre niet vreemd zijn omdat dit model zo'n beetje sinds 2011 niet meer geleverd wordt en als de batterij niet ondertussen vervangen is die (dus) ook al een hoge leeftijd heeft.

Tijs.

Het maakt niks uit, met of zonder batterij, met of zonder harde schijf, dus geen software probleem. Batterij is al een keer vervangen. Na een dag op de lader doet hij het ong. 30 sec. en daarna gaat hij meteen uit na het opstarten.

Dan moet het iets zijn dat wordt getriggerd door het aanzetten, dus warmteproblemen intern (niet stofvrij (bijv. geblokkeerde luchtafvoer)), aangebrachte contactpasta tussen ventilatoren/koelblok verdroogd, niet draaiende ventilatoren, etc.) of solderingen die vanwege eerdere warmteproblemen geheel of gedeeltelijk hebben losgelaten (vooral de grafische chip, doorgaans).

Onder de streep ben ik het dus eens met VDK_P voor wat de oorzaken zouden kunnen zijn, ik heb daar geen aanvullingen op.

Tijs.

Probeer de bios eens te resetten, dus naar de bios en dan de fabrieksinstellingen.
Dus kijk even waar dat zit bij je bios.

Heb het hier gehad met een HP notebook stream. Ik had hem al een tijdje niet gebruikt, zette hem aan maar wilde niet aan. Gaf wel een melding dat er geen OS werd gevonden.
Moets echt zoeken hoe dat nou zat, maar in de bios was een instelling veranderd (uit zichzelf gedaan, echt waar!) en toen ik die weer terugzette zoals het moest zijn, startte hij weer op.

Heb je hier wat aan? http://support.hp.com/nl-nl/document/c00667592 of deze http://support.hp.com/nl-nl/document/c01885659
is van de HP website

Volgens mij zit er stof in, heb alle schroefjes losgemaakt maar krijg hem niet open. Ik heb met persluchtreiniger gespoten en er kwam wel stof uit. Nu kan ik hem steeds opstarten maar dit duurt maar 10 seconden. Ik ga de filmpjes op YouTube maar bekijken om hem open te krijgen.

Iedereen bedankt in ieder geval voor de tips en reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan