HP laptop: geen netwerkverbinding(sicoontjes) meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwissink

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Hallo,
even een weekje mijn laptop uitgeleend en krijg hem nu terug met de mededeling: "er zit geen internet meer op". Dank je wel.
Via start/configuratiescherm/netwerk en internetverbindingen/netwerkverbindingen blijken daar geen icoontjes meer te staan! Nornaal staan er daar drie: Wireless lanverbinding, lanverbinding en 1394-verbinding. Nu dus niks meer...
OK, vervolgens geprobeerd een nieuwe netwerkverbinding te maken. Wizard geheel gevolgd. Uiteindelijk klaar, maar geen icoontjes. Ook niet na opnieuw opstarten.
Ik heb dit een aantal keren geprobeerd. Leidde allemaal tot niets.
Via de helpdesk van HP de drivers opnieuw geinstalleerd. Heeft niet geholpen. Heeft volgens hun misschien te maken met Windows XP (home edition, sp2).
Maar voordat ik de hele boel opnieuw installeer: weet iemand de oorzaak van dit probleem en ook de bijbehorende oplossing?
Alvast bedankt!
Rudi Wissink.

Laatst bewerkt:
kan je niet terug naar een herstelpunt voordat je em uitleende?

Leuk om zo je laptop terug te krijgen he? Ben je een keertje aardig... On topic dan maar. Kun je bij Hardwarebeheer zien of de netwerkkaart(en) nog wel geinstalleerd staan? Staan er misschien uitroeptekens bij? Kun je misschien met Systeemherstel terug naar de dag voordat je de laptop uitleende? Misschien kun je ook nog vragen wat de persoon gedaan heeft voordat de netwerkproblematiek begon. Het kan niet vanzelf gebeurd zijn en kabouters bestaan niet (toch?), hij/zij moet iets gedaan of gemerkt hebben.

- Start -> Uitvoeren -> MSinfo32.exe (Sectie Onderdelen -> Probleemapparatuur)
- Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc (Apparaten met een rode X ervoor of een gele ! ervoor)
- Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe (Sectie Systeem: Fouten en Waarschuwingen)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja superleuk, ben er lekker zoet mee.
De netwerkadapters staan nog keurig bij de hardware vermeld, zonder uitroeptekens. Dat vind ik ook zo raar.
Ik ga even proberen om naar een herstelpunt terug te gaan.
Jullie horen nog! Tot zo.
Rudi.

Ja,
daar was ik weer. Mijn internetverbindingen doen het weer! Zowel via de lan-verbinding als via de wireless lan verbinding. Dankzij een systeemherstel.
Ik ben alleen nog mijn icoontjes kwijt. Die zouden wel handig zijn.
Heeft daar iemand nog een oplossing voor?
En verder: erbicom en Jheroen en dnties bedankt tot zover!
Groetjes,
Rudi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan