HP Laptop laadt stroom niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

dyxz12345

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2014
Beste,

Ik heb een HP G72 laptop met Windows 7 erop.
Sinds gisteren heb ik een probleem ermee.
De laptop laadt niet meer op, en blijft hangen op 0% batterij verder gaat hij niet.
De stroomkabel zelf werkt maar 10 seconde erna herkent de laptop de stroomkabel niet meer en laadt dus na die 10 seconde ook niet meer verder op.

Weet iemand hier een oplossing voor ? ligt het aan de laptop stroomconnector of toch aan de stroomkabel ?

Ik kijk graag uit naar de antwoorden die komen gaan.

Dat is niet zo even te zeggen.
Als je voorzichtig aan de stekker rammelt, laadt hij dan wel weer?

Als je de batterij er uit haalt, start hij dan gewoon op?

Je hebt niet toevallig een vriend/kennis van wie je even de voeding kunt proberen (en die van jou bij hem)

zo kun je e.e.a. uitsluiten.

Hallo

Controleer of de laptop werkt op enkel de netadaptor ... uiteraard de batterij verwijderen.

Rechts boven (zijkant) , waar de adaptor wordt ingeplugd , is er een (wit) indikatieledje , als indikatie dat de laptop voeding krijgt.

Controleer of deze brandt.

Mocht de batterij van deze laptop ooit sneuvelen , zul je hiervan een melding krijgen tijdens het opstarten van deze laptop.

Zelfs met de laptop uitgeschakeld , zou deze de l.i.o.n. batterij moeten opladen (indikatieled)

peter

@vdk_p
Het indikatieledje gaat niet branden.
Normaal als hij oplaadt de laptop gaat dit lampje rood of wit branden toch ?
Krijg hem nu inmiddels al helemaal niet meer aan, zal wel volledig leeg zijn...

@kostenzer
Ik ken zelf nu even niemand die ook toevallig een HP laptop heeft nee .. hebben bijna allemaal asus laptops... maar komt wel goed ik probeer wel iets te regelen of ik dat bij iemand kan lenen moet ik eens rondvragen.

Hoe handig ben je met electronica?

Je kunt meten of er spanning staat op de voedingsstekker.
Een draadje/meetklem/pen aan de buitenkant van de stekker en eentje in het gaatje, desnoods een spijkertje er in stoppen en aan het spijkertje meten.
Zit er geen lampje op de voeding die zou moeten branden?

Een, niet originele voeding hoeft niet zo duur te zijn. Misschien zelfs een gebruikte op marktplaats, ALS dat de orzaak is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan