HP Laptop Pavilion DV6, Extern beeldscherm probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cage26

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2011
Beste mensen van Helpmij,

Ik ben nieuw hier, dus hoop dat ik mijn probleem duidelijk kan voorleggen aan jullie in deze post.
Ik heb een HP laptop (DV6-3170ed, Intel i7 + 8gig intern geheugen, en 1gb videokaart) en heb laatst een Extra beeldscherm gekocht om deze aan te sluiten op mijn laptop, dit scherm is groter en daarom werkt het makkelijker voor mij.
Het gaat hier om een HP x2301 led beeldscherm (23")

Desbetreffende laptop:
99131

Desbetreffende monitor:
3edc01d5a0d7e875cfa87c955d05d442.jpg

Ik sluit deze laptop aan via de VGA connector op mijn Laptop naar mijn Led beeldscherm (dit vanwege ik het geluid niet goed krijg via een HDMI kabel)

Na een tijdje het op deze wijze aangesloten te hebben, krijg ik soms de melding dat mijn beeldscherm besturing niet werkt, deze hersteld zich vervolgens. maar na een tijd loopt (vaak) eerst mijn internet pagina vast. rest werkt dan nog, vervolgens loopt alles vast. en moet ik mijn laptop herstarten om weer gebruik te kunnen maken van mijn laptop. (let wel: Dit probleem heb ik niet, als ik geen extern scherm aangesloten heb)

Ik heb eerder een update gedaan op mijn videokaart drivers (Ati mobility radeon HD 5650 serie 1gig) maar dit heeft niet geholpen (temperaturen zijn ook niet schrikbarend).

Kan het aan de aansluiting liggen? of kan mijn laptop de grootte van het beeldscherm niet aan? hoop dat iemand mij wat op weg kan helpen, want zoekacties hebben mij namelijk weinig opgeleverd.

Alvast bedankt voor de moeite,

Groet,

Cage26

Laatst bewerkt:
He ten eerste bedankt voor je reactie.
Maar wat bedoel je met is onvoldoende? de hardware?

Ik download de driver voor HDMI, maar zou dat het probleem kunnen verhelpen eventueel? of is het met dit type laptop gewoon niet handig om een externe monitor aan te sluiten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik zoek bij HP op DV6, krijg ik 59 typen voorgeschoteld.
Bovendien moet je ook je besturingssysteem selecteren.
Je laptop (videokaart) kan dit echt wel aan, alleen moet je een beetje experimenteren met de instellingen van het progamma behorende bij je videokaart.

Bedankt voor je reactie,

Het gaat om Windows 7-64B home Premium
En het laptop type is: DV6-3170ed

Ik heb wat dingen gedownload ik ga het gewoon testen nogmaals.

- Bios update (misschien overbodig)
- Toch een andere update gevonden voor videokaart via de site (probeer die nogmaals, misschien ook al getest)
- HDMI Driver (audio) geinstalleerd.

Het lijkt mij ook dat deze videokaart wel normaal een extern scherm zou moeten kunnen aansturen.
Ik installeer wat software en dan kijk ik of dat evt de problemen verhelpt.
voor nu alvast bedankt, en hou jullie op de hoogte.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bios update alleen doen als het echt nodig zou zijn.
Is niet zonder risico !!!!!

oh, is al gebeurd..via een HP software update programma van hun site..alles werkt gewoon gelukkig en tot nu toe geen vastlopers gehad..ik hou het nog even in de gaten (via de oude aansluiting) en probeer als het niet goed loopt even via een HDMI kabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan