HP Laptop toetsenbord werkt half na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenJK

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Hallo,

Ik heb een HP laptop met Windows 7 voor een paar jaar. Sindskort is het zo dat soms (of meestal/altijd) na het opstarten het toetsenbord slecht werkt. Er zijn bepaalde rijen met toetsen die het gewoon niet doen of soms reageren. Na een poosje werken is dat weg en werkt alles weer.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik het kan oplossen?

Albast bedankt!

Jeroen

Hallo Jeroen,
Dit lijkt mij een probleem met de hardware. Wat je in ieder geval moet hebben geprobeerd dat is de batterij en de stroomkabel er uit en de startknop dan een minuut ingedrukt houden. Hopelijk is de toetsenbord chip dan gereset en het probleem verholpen.

Verder kan het lintkabeltje van het toetsenbord versleten zijn doordat het in een andere richting gevouwen is. Daarvoor moet je het toetsenbord los maken en er onder kijken. Als je dit zou kunnen constateren en iets er aan buigen maakt al het verschil, dan zou ik de vouw voorzichtig recht maken en het lintkabeltje ergens anders vouwen. Zoiets komt veel voor want uit het zicht zijn de niet kritieke onderdelen meestal niet de duurste. Als het lintkabeltje los zou gaan raken dan is het niet ineens afgelopen met de werking maar maakt het slecht contact, kijk daarom ook of het nog recht aangesloten zit. Stof moet voorzichtig weg worden geborsteld met een kwastje.

Op YouTube kan je meestal zien hoe toetsenborden worden verwijderd.

Even voor de volledigheid zou het mooi zijn als je vermeldt of het hier het ingebouwde toetsenbord betreft of een extern aangesloten en (indien extern aangesloten) of het probleem er niet is met de ingebouwde en of dat externe toetsenbord bedraad of draadloos verbonden is.

Natuurlijk vermoed ik dat het de ingebouwde is, maar 100% zekerheid heb ik daar niet over (gegeven de startposting), vandaar.

Tijs.

Hallo

Dit kan een symptoom zijn van een vervuilde connector.

Probeer eens of de flatcable (motherboard) in/uitpluggen helpt ...

De flatcable is in de connector "gelocked" d.m.v. vergrendeling , maak deze niet kapot .

Jammerlijk genoeg zul je zelf eens moeten opzoeken hoe ... want "Ik heb een HP laptop ..." is onvoldoende info .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan