hp laptop video kaart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

geordieke12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2011
hallo. ik heb een probleem met mijn hp pavilion dv9000. waneer ik een spel wil opstarten krijg ik een zwart scherm en blokeerd de computer volledig zodat ik hem aleen kan uitzetten door 5 sec op de aan/uit knop te drukken. kan iemand mij helpen om dit probleem te verhelpen of te zeggen wat er fout is ?.
mijn laptop speceficaties:
4 gb samsung ram geheugen
cpu: T7700 2.4 ghz
2 hdd van 225 gb
nvidia geforce 8600 video kaart
alvast bedankt. :d

Hallo geordieke. Krijg je andere meldingen zoals piepjes. Heb je vista windows 7??

ik krijg geen piepjes. aleen een zwart beeld. soms krijg ik ook zo van die gekleurde streepen op mijn scherm en mijn scherm begint te flikkeren.

Hallo

of te zeggen wat er fout is ?.

Volgens de door u beschreven symptomen.... zo goed als zeker een losgekomen g.p.u./motherboard chipset door de extreme hitte.

De meest voorkomende oorzaak van een dergelijk defekt , is een langdurig gebrek aan voldoende koeling door stofophoping.

Het letterlijk gebruiken zoals de benaming zegt "laptop" , waardoor de luchtaanvoeropeningen worden afgesloten , is een andere mogelijkheid.

Indien deze laptop nog nooit eens stofvrij is gemaakt , is de g.p.u. heatpipe radiator zo goed als zeker verstopt.

Hoe het er intern zo goed als zeker uitziet:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:L...internal_heatsinks_in_2.5_year_old_laptop.jpg

Hoe je de laptop snel en eenvoudig stofvrij had kunnen maken # 19 :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Peter

Hallo

Zoals je ziet is dit veel werk , en vereist dit het benodigde materiaal en ervaring.

Indien korrekt uitgevoerd , en de gebruiker houdt dan de laptop wel stofvrij , is dit zo goed als een definitieve herstelling.

Je kunt dit slechts 1 maal doen , daar het soldeersel oxydeert , laat dit dus doen door iemand die dit reeds eerder heeft gedaan.

Gebruik van "reflow liquid" , en een i.r. temp. monitor is nog beter.

Het jammere is .... dat dit had kunnen worden voorkomen , door deze laptop stofvrij/zuiver te houden.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan