HP Laserjet 1200

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik vos

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2001
Hey,

Allereerst wil ik even kwijt dat dit forum er erg mooi uitziet nu, zeer professioneel, mijn complimenten!

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel, wat is er mis met mijn printer? zie de bijlage, dan kan je zien dat hij een grote zwarte streep zet links, en wat vlekjes aan de rechterkant.
Ik heb gelezen dat die vlekjes kunnen komen omdat de groene rol beschadigd is (hoe heet zo'n ding eigenlijk?) maar die zwarte band links kan ik niet verklaren...

(Ik kan waarschijnlijk binnenkort met een nieuwe cardridge testen, ik denk dat de vlekken dan weg zijn, maar die band weet ik niet...)

Kan die zwarte band ook komen door iets in de printer zelf? zo ja, waar moet ik dan kijken?
Het lijkt mij dat het eigenlijk ook wel door de cardridge moet komen omdat hij het blijft doen (dus niet omdat er 'inktresten' zijn blijven hangen ergens)

Graag hoor ik wat jullie denken dat er aan de hand is, en ik hoop dat de printer niet afgeschreven is.
(ik heb 'm van mijn oom gekregen, en als ik 'm kan maken mag ik 'm houden) Het is namelijk wel een zeer snelle printer, die ik goed kan gebruiken.

Alvast bedankt!

Mvg, Erik

Bijlagen

• Laserjet.jpg
    Laserjet.jpg
    91,1 KB · Weergaven: 142
Laatst bewerkt:
Dat schoonmaken zal ik eens gaan proberen, bedankt! :)
(het is trouwens geen kleurenprinter..)

Laatst bewerkt:
hmm.. ik heb 'm helemaal opengemaakt en schoongemaakt. Er zit dan zo'n ijzeren staaf met een soort vilt eromheen. Hier zat (en zit) wat inkt in, (met een wc-papiertje gedept), maar wel over de gehele lengte van het ding, en niet alleen op de plek waar de streep steeds ontstaat (links)...

Ik heb 'm toen toch weer dichtgemaakt en geprobeerd, de vlekken zijn weg :cool: maar de grote streep niet...

Kan dat misschien toch nog ergens anders aan liggen?
ik ga 'm nog een keer open maken om dat ding nog verder schoon te maken, maar het zag er eigenlijk redelijk netjes uit naar mijn idee...

Hij blijft die streep ook geven, dus kan het toch eigenlijk niet zijn van vuil? (dat zou opgaan)
Daarom denk ik dat het inktpatroon op die plek misschien niet meer goed is? waardoor hij op bepaalde plekjes teveel inkt geeft waardoor er ipv letters vlekken onstaan, resulterend in een grote streep als de tekst onder elkaar staat.

Zou dit kunnen kloppen? of heeft u of iemand anders nog een idee?

Alvast bedankt iig! :)

Probeer de inktpatroon (toner) goed te schudden zodat de poeder goed los komt.

ik wist niet eens dat dit met poeder was :o

Het is helaas niet gelukt, nog steeds die streep...
ik zie nu trouwens ook dat de vlekjes die hij aan de rechterkant maakte niet weg zijn, maar zijn vervangen door plekken die hij juist maar heel vaag print :/

(Ik hoop dat ik snel die nieuwe cardridge krijg, dan weet ik tenminste waar het aan ligt...)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan