hp laserjet 1600

• Onderwerp starter Onderwerp starter Thei
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Thei

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2003
Hallo

ik heb een hp laserjet printer maar die geeft nu aan dat de zwarte toner op is.
de printer word hoofdzakelijk voor enveloppen en korte memo's gebruikt
de toner kan dus nog lang niet op zijn. kan ik de cartridge op een of andere manier
door blijven gebruiken tot de toner echt op is ???

Laatst bewerkt:
Als het een nieuwe printer betrof waarvan nu de eerste keer de toner op is, dan zou dat juist heel goed kunnen. Fabrikanten zijn niet zelden zo 'aardig' om een nieuwe printer te leveren met een cartridge die maar half (?) zoveel capaciteit heeft als degene die jij later in de winkel moet kopen.
Toner cartridge eruit halen en een seconde of dertig schudden wil de levensduur nog wel eens wat oprekken.

Laatst bewerkt:
gast0225 bedankt maar blijkbaar verkeerd begrepen. de printer wil niet verder gaan met printen
omdat volgens zijn telling de toner op is terwijl er nog voldoende in de cartridge zit

zal wel moeten als geen oplossing van het forum komt maar hp doet liever nieuwe verkopen
toch al bedankt voor de moeite

ik heb nog verder gezocht en een oplossing op internet gevonden.
HP doet standaard het aantal afdrukken tellen en bij 2500 zou de toner op zijn en kan er niet meer afgedrukt worden.
er word niet verteld dat het tellen uitgezet kan worden.
heb dit gedaan en kan nu gewoon doorgaan met printen.
zal de oplossing hier bijzetten ( hoop dat het mag )

"The only thing with the toner override is that you need to watch the print quality towards the end. Ive refilled the hp 1600 twice now and its working fine. You also shouldnt mix any toner i.e. old and new toner.

To block chips press green button for main Menu Menu
�Right arrow to System Configuration, confirm with green button
�Right arrow to Print Quality, confirm with green button
�Right arrow to Substitute Suplies, confirm with green button
�Right arrow to Ignore empty and confirm with green button "

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan