HP LaserJet 2300dn

Status
Niet open voor verdere reacties.

adiste

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2004
Wij hebben een nieuwe PC gekocht en willen de printer hierop installeren.
Op de nieuwe PC staat windows 7.
Wanneer ik de installatie cd gebruik om de printer te installeren dan krijg ik de volgende foutmelding:

Ernstige fout bij uitvoering vab het Setup-programma hp LaserJet 2300. Het wordt nu afgesloten. Start de computer opnieuw op en voer Setup opnieuw uit.

Ik heb dit denk ik al 6 keer gedaan, de melding veranderd niet.

Betekent dit dat de printer niet samen kan met Windows 7?

Wie kan mij helpen?

Hoi,

De cd bevat niet de drivers en/of software die geschikt is voor Win7.

KLIK voor de link naar de site van HP waar je dat wél kan downloaden en installeren, voordat je de printer aansluit.

Bedankt voor deze site, ik ben hier al gewesst maar heel eerlijk gezegd: Ik kom er niet uit.
Ik zit op de site en ga naar HP LaserJet 2300dn Printer, daarna klik ik op Microsoft Windows 7 (64-bit).
Dan krijg ik de keuze uit drie. Ik heb de eerste en de laatste geprobeerd. De printer schijn dan goed te werken (er wordt een nieuwe toegevoegd).
Zodra ik mijn testpagina wil afdrukken, geeft de printer een fout en er wordt niets afgedrukt.

Ik begrijp er niets van.

Hoe wil je de printer bereiken vanaf die nieuwe pc? Normaal gesproken wordt deze printer als TCP/IP printer gebruikt, dus moet de printer als lokale printer aan je pc worden toegevoegd (Plug 'n play uitvinken), verbonden aan een (door jou) nieuw gemaakte TCP/IP poort met het ip-adres van de printer erin. Daarna maakt het eigenlijk niet veel uit welke printerdriver je neemt (bijv. de HP Laserjet III printerdriver zou al moeten werken) omdat je printer zowel PCL5 als PCL6 ondersteunt, dus elke printerdriver die PCL5 of PCL6 heeft zou al moeten kunnen werken.
Waar je misschien de mist mee ingaat is dat je de apparaatkenmerken nog moet instellen in de printerdriver. Denk hierbij aan het aantal bakken, de papiergroottes etc. Staan in het tabblad Apparaatinstellingen (of vergelijkbaar tabblad). Zéker omdat je blijkbaar de Universal PCL Printer driver hebt geïnstalleerd zul je goed moeten nakijken of de apparaatinstellingen wel overeen komen met wat er op jouw printer beschikbaar is.
Tevens de Voorkeursinstellingen en Standaardinstellingen nakijken (resp. in tabblad Algemeen en tabblad Geavanceerd).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Fantastisch hij doet het!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik was maar even iets anders gaan doen (zoals backups maken enz). Het liefste wilde ik beie apparaten uit het raam gooien.

Bedankt voor alle info!
Vooral de laatste, daar kon ik wat mee.

Het volgende 'project' wordt het printen vanaf mijn laptop. Ben benieuwd hoe dat gaat. Waarschijnlijk wordt dit vervolgt, maar niet meer vandaag.

Fijn dat het je geholpen heeft.

Graag nog deze vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan