HP laserjet 2420 toner foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Ik heb een printer gekregen waarin een alternatieve toner (merk Impega) geplaatst is.
Zodra ik de printer aanzet krijg ik direct de melding: Geen origineel HP onderdeel geïnstalleerd. Betekent dit dat deze printers alleen met originele cartrides werken ??
Het bedrijf Impega hervult gebruikte HP cartridges voor een 2e tonerleven en zijn veel goedkoper dan de originele cartridges. Hoe kan ik deze melding resetten en toch gewoon de Impega cartridge gaan gebruiken ? De cartridge is nog nagenoeg vol dus wil nu nog zeker geen HP cartridge gaan kopen.

Wij gebruiken ook 'white label' toners voor onze HP machine's, maar ik krijg altijd de melding dat er een originele toner is geplaatst. Wat je niet meldt is of je getest hebt of de printer, ondanks de melding, het toch doet. Dat die melding verschijnt impliceert niet dat het ook niet werkt.

Wij gebruiken ook 'white label' toners voor onze HP machine's, maar ik krijg altijd de melding dat er een originele toner is geplaatst. Wat je niet meldt is of je getest hebt of de printer, ondanks de melding, het toch doet. Dat die melding verschijnt impliceert niet dat het ook niet werkt.

Och ja... was ik helemaal vergeten te melden. Nee, de printer doet helemaal niets, en blijft de foutmelding weergeven op het display.
Ik heb al van alles probeert maar tot op heden zonder succes. Kan HP mij dan verplichten alleen originele cartridges te kopen ?? Lijkt mij sterk.... :(
En deze cartridge is nog zo goed als nieuw.
Ik heb ook al een 2e cartridge van Impega erin gehad, maar zelfde foutmelding...

www.osn.nl levert 'white label' toners die zeker werken.
Heb je ergens nog een originele toner? Wellicht kun je het blokje electronica overzetten, maar da's een gok.

Nee, ik heb geen originele toner meer dus daar kan ik het niet mee uitproberen.
En het gekke is dat hij het in het begin wel met die Impega toner gedaan geeft....:confused:
Ik heb nu van iemand anders ook zo'n zelfde printer gekregen met dezelfde foutcode en dezelfde soort printercartridge. Als ik deze cartridges onderling uitwissel krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. Ik zou graag van de beperking af willen, die HP blijkbaar in zijn printers in heeft gebouwd om alleen originele toners te mogen gebruiken. Heeft iemand de oplossing op deze controle te omzeilen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan