HP LaserJet 4 geeft Paper Jam

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertusweed

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2001
Ik heb hier een HP Laserjet 4 aan een netwerkje hangen.

Als ik hem aanzet krijg ik het volgende op het display te zien:

13 PAPER JAM

Waarbij 13 knippert..... (lekker getal denks:P)

Ik heb al verschillende dingen geprobeert; Papierlade vol gegooid, gekeken op achtergebleven papier, andere toner, herstel enz enz niks werkt.

iemand een idee/oplossing of ervaring ?

BvD

Of dit :

•HP 4L/4ML/4P/4MP
Hewlett Packard 4L/4ML/4P/4MP - Paper feeds to just under the drum in the toner cartridge and then stops indicating a "13 Paper Jam" or the jam light is lit. The toner cartridge drum does not have any toner deposited. Check the paper input sensor flag located just above the paper tray. Make sure it is not broken and swings freely. If it's broken, you will need to replace RF5-0601 paper input sensor arm. The part is inexpensive but it's a bit of a task to get access to it for replacement. You will have to remove the cover, the control board cover, fuser, and a few other items to gain access.

Geplaatst door gast0225
Of dit :

•HP 4L/4ML/4P/4MP
Hewlett Packard 4L/4ML/4P/4MP - Paper feeds to just under the drum in the toner cartridge and then stops indicating a "13 Paper Jam" or the jam light is lit. The toner cartridge drum does not have any toner deposited. Check the paper input sensor flag located just above the paper tray. Make sure it is not broken and swings freely. If it's broken, you will need to replace RF5-0601 paper input sensor arm. The part is inexpensive but it's a bit of a task to get access to it for replacement. You will have to remove the cover, the control board cover, fuser, and a few other items to gain access.

Ik gok hierop. Heb veel onderhoud gedaan aan HP lasers, en bij zulke fout is het voor 99% zeker dat de sensor de mist is ingegaan.

en waar kan ik zo'n sensor kopen of laten vervangen ?

of is het beter om de printer gewoon bij het grof vuil te zetten :confused:

Zoals je kon lezen is het artikel NIET duur, maar is het een beetje een gedoe om erbij te komen.

M.b.t. de vraag "waar" je zo'n ding kunt kopen lijkt het mij (met alle respect) een beetje een open deur intrappen...........

bellen met HP en eventueel bestellen............, online bestellen bij HP........, een lokale winkelier vragen het ding te bestellen etc. etc.

Belangrijker is echter de vraag OF het de sensor wel is. Misschien dat vanzwam daarover nog iets zinnigs kan zeggen (zonder dat 'ie jouw pinter voor zich heeft staan......)

En bij het grof vuil zetten is een optie die alleen jij kan beantwoorden : leeftijd / aanschafprijs, is de tonerkit aan vervanving toe etc. etc. een heel prima laserprintertje hoeft tegenwoordig niet meer te kosten dan tussen de 130 en 230 €.

Suc6!

Geplaatst door gast0225
Zoals je kon lezen is het artikel NIET duur, maar is het een beetje een gedoe om erbij te komen.
bellen met HP en eventueel bestellen............, online bestellen bij HP........, een lokale winkelier vragen het ding te bestellen etc. etc.

Belangrijker is echter de vraag OF het de sensor wel is. Misschien dat vanzwam daarover nog iets zinnigs kan zeggen (zonder dat 'ie jouw pinter voor zich heeft staan......)

Het is inderdaad een heel gedoe, om dit te vervangen. Laat dit over aan een gequalificeerd technicus. Heb zelf ook nog iets gevonden aangaande de paper jam.

Paper is jammed in the paper path or the paper jam sensor at the rear of the fusing assembly may be stuck, causing a false paper jam warning.

Remove jammed paper. While clearing paper jams the top cover or rear cover must be opened and closed again before pressing Continue or online to resume. Check that the rear cover is closed; an open rear cover may cause a paper jam. If no paper jam is found, check locations shown in the user's manual.

HP LaserJet 4P, 4MP series printers
Paper is jammed in the top or rear of the printer.

Clear jam and press Continue or Online to resume printing. To prevent further jams, verify the rear door is closed securely. A false paper jam message will occur if the printer's back door is open.

If message persists, the printer could have a defective paper jam sensor and service would be required.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan