HP Laserjet 4050N op laptop aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Beste allemaal,

Een aantal dagen geleden heb ik een laserprinter (HP Laserjet 4050N) van iemand overgenomen. Ik wilde deze aansluiten op mijn laptop, maar ik kwam er achter dat op de printer alleen een parallelle poort en een netwerkaansluiting zit. Ik heb er wel een kabeltje bij gekregen om hem aan te kunnen sluiten op een USB-poort, maar deze werkt niet helemaal: ik moet de printer steeds in een andere USB-poort stoppen, anders werkt hij om de een of andere reden niet. Ik had me daarom bedacht om de printer op mijn router aan te sluiten, en via JetAdmin te gaan printen, maar dit programma wil niet installeren (een probleem met MySQL starten of iets dergelijks). Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk was om met een eenvoudiger programma dan JetAdmin via het netwerk af te drukken, en of het überhaupt wel gaat werken om via de router te printen.
Heeft iemand enig idee of dit gaat werken? Of is er een oplossing voor het lokaal aansluiten met dit kabeltje?

Groeten Robert-Jan

waarom gebruik je jetadmin? je kunt toch gewoon bij printer toevoegen voor netwerkprinter kiezen?

Hey Cschot,

Ik heb mijn printer rechtstreeks op mijn router aangsloten... met een UTP kabeltje op mijn laptop werkte niet... Als ik een netwerkprinter toe wil voegen vraagt hij naar het adres... als ik dan het ip adres van de printer (die hij zelf 192.168... noemt) herkent hij geen printer, ook niet als ik de naam er achter zet... misschien enig idee welk adres ik dan zou moeten intypen? (en of dit wel zou kunnen gaan werken)?

Groeten Robert-Jan

dan moet je alles leeg laten en op volgende klikken en dan gaatie vanzelf zoeken

jetadmin dowloaden

en als je hem rechtstreeks aan de pc sluit en dan de nieuwste driver downloaden:

<komt zo een link>

welk besturings systeem heb je?

Laatst bewerkt:
Ik heb windows XP Pro, heb meteen al de nieuwste driver van mijn printer gedownload, met die USB naar Parallel kabel, maar die werkte niet goed...

Hmmmz... sweex... ik ga ff op hun site kijken... ik denk dat ze er maar 1 hebben, dus....

kabel kapot

het kan zijn dat die kabel kapot is... dan moet je misschien een nieuwe kabel kopen. ik heb dezelfde nog liggen van een ander merk, bij mij deedie het inderdaad ook soms niet, alleen dat was een iets ander probleem dan bij jouw, ik zal ff kijken of je die kabel over kan kopen, kost je wat minder namelijk;)

Hey die driver had ik nog niet gevonden... ik ga hem meteen uitproberen (helaas zit ik nu in prinsenbeek en staat mijn printer op mijn kamer in delft:S)

Heel erg bedankt iig.. ik hoop dat het werkt... mocht er nog een ander idee zijn laat het maar weten;)

Groeten Robert-Jan

Helaas lijkt dit progje niet te werken... ik heb intussen ook een vraag bij de HP suppoort gepost, jullie horen wel wat er uit is gekomen!

je kunt een testpagina vanuit de printer printer, hierop staat het IP adres waarop de Jetdirect kaart is ingesteld. Bij een 4050 kun je deze volgens mij ook nog via de knoppen op de printer instellen.

je moet iig zorgen dat de printer op hetzelfde segment zit (bv 192.168.1.100) anders gaat het natuurlijk niet.
Dan kun je een LOKALE printer op je PC toevoegen, waarbij je dan kiest voor TCP/IP en daar het IP adres van je printer invult.

Mocht je het ip adres van de printer moeten wijzigen dan kun je dat ook met telnet doen.

Beste Rene,

Dit was de oplossing, het is nu gelukt!
Heel erg bedankt voor al jullie reacties!

Groetjes Robert-Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan