HP Laserjet 4600dn vlekken probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertn

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2012
Hallo,

Ik heb hier een laserprinter van HP (4600dn) die altijd goed werkte. Maar door plaatsgebrek heeft hij enkele maanden op zolder gestaan.
Nu wilde ik hem terug gaan gebruiken maar het lijkt erop dat de toners/drums kapot gegaan zijn.
Na enkele tientallen pagina's af te drukken, komen er steeds meer verticale en horizontale strepen op. Ook komt er dan een zwarte waas op.
De verticale strepen zijn zwart en geel en de horizontale (die regelmatig opnieuw terugkeren) zijn rood en blauw.
Dus ik dacht dat de drums moesten gereinigd worden en dat heb ik ook gedaan, met een zacht doekje, maar het helpt niet.
Wat mij wel opviel is dat de transfer band veel toner bevat, je kunt de verticale streep duidelijk zien.

Is dit nog te herstellen? Want het zijn pas nieuwe toners/drums die erin zitten (max 500 pag gedrukt)
Een nieuwe set kopen ga ik niet doen want dat kost al snel 750 euro. Daarvoor heb ik een veel compactere laserprinter om af en toe iets te printen.

Mvg Bart

Laatst bewerkt:
Volgens HP zou ik nieuwe toners moeten aanschaffen maar dat kost toch nogal veel ineens.
Zou het niet beter zijn dat ik een nieuwe printer aanschaf?
Want het kan misschien zijn dat de fuser en tranfer roller ook defect zijn.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Ja dat is wellicht een goed idee. Die inkt is verschrikkelijk duur. Je kunt net zo goed een nieuwe printer kopen als er iest aan kapot is. Laatst even een bestelling gevraagd voor inktjets HP. mag ik even € 38,00 (vier stuks) vangen voor een paar mililiter. Beetje printer kost rond de 80,00 €. Goede gedachte van je. Er zijn genoeg tips en trucs om zelf bij te vullen. :thumb:

Ok dan zal ik maar overwegen voor een nieuwe printer. Ik kan deze dan nog gebruiken voor klad afdrukken.
Ik zou wel terug een laserprinter kopen omdat deze tegen uitdroging bestand zijn. (Behalve die HP dan :s) Want soms staat mijn printer een maand stil en plots moet ik dan eens 500blz afdrukken, en dan kan ik geen verstopte printkop veroorloven.
Ik heb wel goede ervaringen met Brother. Die hebben denk ik de goedkoopste toners denk ik.
De HL3040CN is wel een leuke printer maar deze heeft jammer genoeg geen duplex unit en volgens een review slechte afdrukkwaliteit.
Ook de Dell C1250 is een leuke printer maar daar zijn de toners toch duur vind ik.

Heeft iemand een idee welke aan te raden is? Of andere suggesties?
Eventueel zou ik nog een printer met duplex kopen als de prijs niet boven de 200 euro gaat.

Laatst bewerkt:
Ik heb net contact opgenomen met 123inkt omdat zij een goedkoop huismerk hebben van toners.
Voor 67.5 euro heb ik een nieuwe zwarte toner. Ik zou dan alle andere toners leegmaken en kijken of hij dan terug mooi afdrukt.
Indien hij terug mooi afdrukt, kan ik eventueel de kleuren toners ook vervangen.

Edit: Ik kan niet enkel met zwarte toner afdrukken. Er moeten weldegelijk kleuren inzitten anders werkt de printer niet meer.

Het zal dus een nieuwe printer worden, waarschijnlijk de Brother HL-4150CDN

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan