HP LaserJet 4L op parallelle poort werkt niet onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

TiborT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Ik ben dagenlang bezig om een HP LJ4L werkend te krijgen in Windows XP+SP2. De printer is aangesloten op LPT1 (enige parallelle poort). Op de PC is ook Linux geinstalleerd en daaronder werkt hij perfect via dezelfde aansluiting. Ik heb ook even een USB/parallel kabel gebruikt en ook daar werkt ie goed, maar ik wil niet teveel USB poorten gebruiken en bovendien staat de printer normaal gesproken te ver weg.
Na het geven van een print opdracht krijg ik steeds het status bericht: "Fout - Bezig met afdrukken". Er gebeurt echter niets; ook gaan er geen ledjes branden op de printer. :(
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd: LPT1 opnieuw geinstalleerd (als stuurprogramma wordt parport.sys gebruikt), in BIOS verschillende mogelijkheden gechecked (normal, bi-directioneel, ECP, EPP). niets helpt. Printer opnieuw geinstalleerd, Driver opnieuw geinstalleerd... noem maar op. Op zowel de Microsoft- and de HP website heb ik geen suggesties gekregen hoe dit probleem op te lossen.
Heeft iemand enig idee hoe ik verder moet? Ik vertik het om het erbij te laten zitten!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan