HP LaserJet 5 - Netwerk Printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffrey_ver

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2002
Hallo allemaal,

Elke vrijdag doe ik wat beheer werkzaamheden voor een kleine touroperator. Het gaat om ongeveer 8 pc's (Win98) en één HP LaserJet 5 netwerk printer.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

Na het opnieuw installeren van win98 of XP, krijg ik de HP LaserJet5 niet meer toegevoegd. De printer heeft een JetDirect kaart waar de netwerk kabel in zit.

Als ik naar de huidige configuraties kijk en daar de printer eigenschappen van opvraag, dan zie ik dat er naar de volgende poort geprint wordt: "PRINTSERV-P1 (PrintServer Network Port)"

Normaal gesproken kun je op de printer een configuratie pagina afdrukken waar het IP adres op staat. Ik ben alle menu's doorgeweest maar er is geen config pagina waar een IP op staat.

De printer moet toch een IP hebben, maar waarom printen de PC's dan naar de bovenstaande poort?

Mijn vraag: Hoe krijg ik deze printer geinstalleerd?

Note: het is geen optie om de printer met een PC te verbinden en deze daarna te delen, ik wil de printer gewoon werkend hebben in het netwerk.

Alvast bedankt,
Jeffrey

Config pagina

Hallo jeffrey,

Tuurlijk is het mogelijk om bij een HP laserjet een config pagina af te drukken... ]

Zo uit mijn hoofd --> printer menu --> en dan ergens bij het Demo pagina ofzo daar ergens..

Kan je ook niet printen op IP????

Wat je anders even zou doen kunnen is HP web jetadmin downloaden.. dan kan je hem opnieuw configueren. Of eventueel via een telnet sessie configueren

Hoi Robert,

Ik heb even de menu structuur afgedrukt, en ik vind de volgende opties met "Demo" in de naam:

PRINT LJ5 DEMO
PRINT LJ5M DEMO

Deze opties staan in het test menu.
Ik heb ze allebei afgedrukt, en het is een soort introductie van de printer waar de opties op beschreven staan.

Ik heb geprobeerd om met een programmatje zoals Look@Lan het IP adres te verkrijgen, maar die tool ziet niks. Hij MOET in hetzelfde subnet zitten omdat er geen router tussen zit.

192.168.1.X

Ik ga in ieder geval even HP web jetadmin downloaden...

HP web jetadmin draait alleen op:

Win2k
Win NT
Win XP
Win 2003 server

Er staan alleen Windows 98 systemen hier...
Helaas :confused:

Ik denk dat het als volgt zit:

Windows98 ondersteunt standaard geen IP printing dus is er een soort print poort driver geinstalleerd.

Verder weet ik nog niks...

HP laser jet 5

Hallo Jeffery,

Ik ben even gaan kijken op een hp lserjet 5 bij ons...

Config pagina krijg je als volgt

Menu --> test menu--> Print self test.. dan krijg je een config pagina.. Daarop staat het IP nummer (HP MIO)....

En windows 98 ondersteunt wel IP printing...

Maar heb je een Jetdirect kastje of een interne kaart in de printer???

Er is een HP Install Network Printer Wizard, te downloaden via de hp website. Weet niet of deze onder 98 werkt. Deze wizard zoekt iedere printer in je IP-netwerk automatisch op en installeert deze vanzelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan